جاوید: سازمان نوسازی دیگر حالت بحرانی ندارد

فروردین ۱۴۰۳

بودجه ۷۹۹ میلیارد تومانی سازمان نوسازی شهرداری تهران در شورای شهر تصویب شد ؛

شورای اسلامی شهرتهران ، بودجه سال ۹۲ سازمان نوسازی شهرتهران را با رقمی معادل هفتصد و نود و نه میلیارد و سی ویک میلیون تومان از حیث درآمدهای سایر منابع تامین اعتبار به تصویب رساند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اعضای شورای اسلامی شهرتهران در پانصد و پنجاه و نهمین جلسه خود در شرایطی بودجه سازمان نوسازی شهر تهران را با رقمی معادل ۷۹۹ میلیارد تومان بررسی و به تصویب رساندند که زمان رسیدگی و بررسی بودجه سازمانها و شرکت های مستقل شهرداری تهران ، اردیبهشت ماه سال جاری بود و بنا به سبب شفاف شدن مسائل مالی ، بررسی بودجه سال ۹۲ این سازمان به طول انجامید.
 
رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا با تاکید بر اینکه سال ۹۲ سال سررسید پرداخت اصل و سود اوراق مشارکت فروخته شده از سوی سازمان نوسازی شهر تهران است افزود: طولانی شدن سیر بررسی بودجه سازمان به سبب شفاف شدن وضعیت مالی و همچنین مشخص شدن میزان اصل و سود معوق اوراق مشارکت بود و از سوی دیگربه لحاظ بودجه ای نباید سازمان را بلاتکلیف می گذاشتیم.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جریان تشریح بودجه سازمان خاطر نشان کرد: در بودجه سال ۹۲ سازمان، مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت جریمه تاخیر تادیه سود اوراق مشارکت مربوط به سالهای قبل درنظر گرفته شده است. مشابه این مبلغ را نیز در بودجه سال ۹۱ در نظر گرفته بودیم که در اختیار سازمان قرار نگرفت ،به همین سبب است معادل آن را در سال ۹۲ در نظر گرفته ایم.
 
رسول خادم افزود: مدیریت فعلی سازمان در نظر دارد که در تعامل با بانکها از طریق دریافت وام های کم بهره و تهاتر املاک از طریق شهرداری، بانک شهر ، اصل مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان و سودهای معوقه را پرداخت کند.
 
علیرضا جاوید معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز با تاکید بر اینکه سازمان نوسازی دیگر وضعیت بحرانی را ندارد گفت: طی یکسال قبل با حمایت شورا تمام موضوعاتی که سازمان را باچالش مواجه کرده بود بررسی و منابع سازمان معادل هزار میلیارد تومان شناسایی شده است.
 
وی افزود: در حال حاضر بدهی های کوچک به مردم پرداخت شده است همچنین بخشی از وام ها در تهاتر با املاک از طریق شهرداری و بانک شهر پرداخت شده است.
 
جاوید این اطمینان را به اعضای شورای شهر تهران داد که از سوی سازمان نوسازی جایی نگرانی وجود ندارد.
 
براساس این گزارش و بعداز استماع اظهارات اعضا شورا در خصوص وضعیت سازمان ، بودجه سال ۹۲ سازمان نوسازی به تصویب رسید.
 
براساس ماده واحده این مصوبه بودجه سال ۹۲ این سازمان معادل هفت هزار و نهصد و نود و نه میلیارد و سیصد و سیزده میلیون ریال است که از این مبلغ ، معادل ۲۱۱ میلیارد تومان آن هزینه های جاری است که شامل ۳۶ میلیارد تومان هزینه های پرسنلی ، ۳۰ میلیارد تومان ، هزینه سررسید ۴ماهه سال ۹۲ سود اوراق مشارکت ، ۱۳۰ میلیارد تومان جریمه تاخیر تادیه سود اوراق مشارکت مربوط به سنوات قبل و ۱۵ میلیارد تومان هزینه دفاتر تسهیل گری است.
 
همچنین هزینه های سرمایه ای شامل سرمایه گذاری و بازپرداخت وام ها و دیون سرمایه ایی معادل ۵۸۸ میلیارد تومان است.
 
از سوی دیگر در تبصره های این مصوبه نیز آمده است ،سازمان نوسازی موظف است برنامه های عملیاتی خود در خصوص باز پرداخت اصلی اوراق مشارکت به سررسید سال ۹۲ را قبل از هرگونه اقدام در قالب بودجه اصلاحی سال ۹۲ به تصویب شورا برساند.
 
همچنین سازمان می بایست گزارش ماهانه خود را از نحوه اجرای بودجه مصوبش به شورای شهر تهران ارسال کند و کمیسیون بودجه شورا  باید این موضوع را پیگیری کند.
 
براساس این گزارش اعضای شورا بندی دیگر را به مصوبه اضافه کردند که براساس آن هزینه سود اوراق مشارکت با رقمی معادل ۳۰ میلیارد تومان و نیز هزینه جریمه تاخیر سود مربوط به سنوات قبل که معادل ۱۳۰ میلیارد تومان است صد درصد تخصیص یافته تلقی شود.
 
همچنین در ادامه جلسه طرح دوفوریتی به تصویب رسید که براساس آن شهرداری تهران موظف شد با توجه به افزایش تعداد اعضای شورای شهر در دوره چهارم به ۳۱ نفر و کمبود فضای اداری ، ظرف مدت حداکثر یک ماه جهت تامین فضای لازم برای فعالیت نمایندگان تازه و بخش های مختلف شورا و نیز با تاکید بر نامه قبلی شورا مبنی بر اختصاص ساختمان های ۱۳۷، ۱۸۸۸ و  طبقات فوقانی ساختمان شورا( طبقه ۷الی۹) که اکنون در اختیار شهرداری است اقدام لازم را صورت دهد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.