“جاکوب لیو” برای تصدی وزارت خزانه‌داری آمریکا معرفی شد

۲۲م دیماه ،

White House.jpeg

رئیس جمهوری آمریکا “جاکوب لیو” را به عنوان نامزد تازه وزارت خزانه‌داری دولتش معرفی کرد؛ اقدامی که به عنوان یک گام بزرگ برای تشکیل گروه اقتصادی باراک اوباما محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در صورتی که جاکوب لیو که رئیس دفتر کاخ سفید است، مورد تایید سنا قرار گیرد، دومین وزیر خزانه‌داری در دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و جایگزین تیموتی گیتنر، آخرین معاون اقتصادی گروه اوباما در چهار سال قبل خواهد شد.

جاکوب لیو، کارشناس بودجه به عنوان مدیر دفتر مدیریت و بودجه در دوران بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ بود. وی در دوران فعالیتش در زمان کلینتون، به دولت فدرال آمریکا کمک کرد تا برای سه سال متوالی در بودجه سالانه کشور به مازاد بودجه برسند.

وی همچنین در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و از نوامبر ۲۰۱۰ تا ژانویه ۲۰۱۲ نیز در دوره اول ریاست جمهوری اوباما مدیر دفتر مدیریت و بودجه بود. وی همچنین از ژانویه ۲۰۱۲ نیز تاکنون مدیریت دفتر کاخ سفید را برعهده دارد.

اوباما در جریان معرفی لیو در کاخ سفید اعلام کرد: لیو بهترین فردی است که می‌تواند راه گیتنر را به عنوان وزیر خزانه‌داری ادامه دهد. من کاملا به او اعتماد دارم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به سنا تاکید کرد تا هر چه سریعتر لیو را به عنوان وزیر تازه خزانه‌داری تاکید کند.

وی با اشاره به اقدامات تیموتی گیتنر در مقابله با بحران اقتصادی گفت: اوضاع اقتصادی ما نسبت به قبل و در مقابل کشورهای دیگر که از این بحران مالی ضربه خورده‌اند، بهتر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.