جاگذاشتن وسایل اتاق عمل در بدن ۳۲۲ بیمار انگلیسی !

۲۱اردیبهشت،

جاگذاشتن وسایل اتاق عمل در بدن ۳۲۲ بیمار انگلیسی !

جاگذاشتن وسایل اتاق عمل در بدن 322 بیمار انگلیسی !

 در چهار سال قبل، ۷۶۲ اشتباه عمده در عمل های جراحی در بیمارستان های دولتی انگلیس به وقوع پیوسته است.

به گزارش راسخون به نقل از واحد مرکزی خبر از لندن، سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرد: در چهار سال قبل، در ۳۲۲ عمل جراحی، وسایل اتاق عمل در داخل بدن بیمار جا مانده، در ۲۱۴ مورد، سمت اشتباهی بدن بیمار عمل شده و در ۵۸ مورد، پیوند به محل نادرست صورت گرفته است. اگرچه برای پیشگیری از این قبیل اشتباهات فاحش، برگه هایی آماده شده است، این قبیل اشتباه ها کماکان ادامه دارد.

در یکی از این اشتباه ها، انبرک (فورسپس) به طول حدود ۱۸ سانتی متر در مثانه یک بیمار زن جا ماند و وی را دچار دردهای شدید کرد. پس از سه ماه، زمانی که وی برای ام آر آی اعزام شد، به سبب بزرگ بودن انبرک، آهن ربای قدرتمند دستگاه ام آر آی تلاش کرد در زمان عکس برداری، این انبرک بزرگ را به خارج بکشد.

وی می گوید: نمی دانستم که چنین اشتباه بزرگی نیز ممکن است اتفاق بیفتد. این بیمار اگرچه پس از شکایت، خسارت دریافت کرد، تا پایان عمر از زخم داخل شکم رنج خواهد برد.

دکتر مایک دورکین، مسوولا سلامت بیماران در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس گفت:”بیش از ۷۰۰ اشتباه بزرگ در ۴ سال، بسیار بسیار است اگرچه

حتی یک مورد اشتباه بزرگ در یک هفته یا یک روز یا یک بیمارستان نیز بسیار است. ما این اطلاعات را جمع می کنیم تا بر آموزش هایمان بیفزاییم.”

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.