جایزه بهترین اقتباس ادبی سال به استفن دالدری اهدا می‌شود

سینما پرس-گروه سینما/ استفن دالدری برای ساخت فیلم سینمایی «فوق‌العاده بلند و به طور باورنکردنی نزدیک» جایزه بهترین اقتباس ادبی سال نمایشگاه کتاب فرانکفورت را دریافت می‌کند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت روز گذشته اعلام کردند که با اهدای جایزه بهترین اقتباس ادبی سال به استفن دالدری، از این کارگردان انگلیسی برای ساخت فیلم سینمایی «فوق‌العاده بلند و به طور باورنکردنی نزدیک» (Extremely Loud and Incredibly Close) قدردانی می کنند.

اریک راث فیلمنامه «فوق‌العاده بلند و به طور باورنکردنی نزدیک» را نوشته و این فیلم سینمایی براساس رمان پرفروشی از جاناتان سافران فوئر ساخته شده است. همچنین تام هنکس، ساندرا بولاک و توماس هورن از جمله بازیگران «فوق‌العاده بلند و به طور باورنکردنی نزدیک» هستند و این فیلم سینمایی در زمستان سال گذشته نامزد دریافت ۲ جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (مکس فن سیدو) هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شده بود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، استفن دالدری جایزه خود که ارزشی برابر با ۱۳ هزار دلار (۱۰ هزار یورو) دارد را در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) پاییز سال جاری پس از سخنرانی در فرانکفورت دریافت می کند.

فیلم سینمایی «فوق‌العاده بلند و به طور باورنکردنی نزدیک» که در بین منتقدان و کارشناسان سینمایی توانسته بود به موفقیت چشمگیری دست یابد، در گیشه چندان موفق نبود، چنانچه این فیلم سینمایی با اکران در زمستان سال گذشته تنها توانست فروشی برابر با ۴۷ میلیون دلار را برای خود رقم بزند که ۳۱ میلیون دلار از این رقم مربوط به سینماهای آمریکای شمالی و ۱۶ میلیون دلار باقی نیز مربوط به سینماهای سراسر جهان می شود.

فیلم های سینمایی «کتاب‌خوان» (The Reader)، «ساعت‌ها» (The Hours) و «بیلی الیوت» (Billy Elliot) دیگر فیلم های سینمایی مطرح و برجسته ای هستند که استفن دالدری انگلیسی پیش از این ساخت آن ها را برعهده داشته است.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۰۲۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.