جایزه جهانی مهندسی برق به دانشمند ایرانی تعلق گرفت

۳۱فروردین۱۳،

دانشمند ایرانی و استاد دانشگاه پنسیلوانیا برنده جایزه بنجامین فرانکلین ۲۰۲۲ شد.

به گزارش مهر، پروفسور نادر انقطاع این جایزه مهم بین المللی را برای تحقیقات در زمینه "طراحی، ابتکار و حل مشکل چشم گیر در مهندسی برق" دریافت کرده است.
 
این جایزه هر ساله به یک مهندس در بخش انجمن مهندسی برق و الکترونیک (IEEE ) برای ابتکارات فنی برجسته و مشارکت های تکنولوژیکی که کاربردهای عملی چشمگیری داشته باشند اعطا می گردد.
 
مدال بنجامین فرانکلین یک از قدیمی ترین جایزه‌ها در علوم و مهندسی است که از سال ۱۸۲۴ توسط موسسه فرانکلین در فیلادلفیا، آمریکا اهدا می‌شود.
 
این جایزه بر ابتکارات فنی، بهبود چشمگیر و قابل توجه در طراحی یا کاربرد یک سیستم یا ثبت اختراعی که ارزش عملی داشته باشد تاکید دارد. تاکید این جایزه بر دستاوردهای فنی و فناورانه ای است که مزایای هوشی، صنعتی و اقتصادی برای انسان داشته باشد.
 
فعالیت های نادر انقطاع در گستره وسیعی از زمینه های علمی از جمله میدان و امواج های فیزیکی است.
 
وی یکی از پیشگامان عرصه فراموادها(متامتریال) محسوب می گردد که ترکیبی از فیزیک، مهندسی و نانوفناوری برای شکست و دست کاری امواج به شیوه ای است که مواد طبیعی توان آن را ندارند.
 
انقطاع که مقالات علمی و کتاب های بسیار بسیاری منتشر کرده، عضو انجمن فیزیک آمریکا، عضو انجمن مهندسی برق و الکترونیک آمریکا، عضو انجمن آمریکایی پیشرفت علم (AAAS) و همچنین عضو انجمن اوپتیک آمریکا است.
 
موسسه مهندسی برق و الکترونیک IEEE بزرگ ترین انجمن حرفه ای پیشبرد نوآوری و فناوری در دنیا است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.