جایزه معتبر لویی دلوک به درام ˝بدرود ملکه من˝ رسید

۲۵م آذر ،

˝بونوا ژاکو˝، کارگردان شناخته شده و مطرح فرانسوی، جایزه سالانه لویی دلوک را بخاطر ساخت درام تاریخی ˝بدرود ملکه من˝ از دستان ˝ژیل ژاکوب˝ دریافت کرد.

به گزارش هنرآنلاین، داستان درام “بدرود ملکه من” که اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته “شانتال توماس” است، دربارهٔ آخرین روزهای ماری آنتوانت در کاخ ورسای پیش از آغاز انقلاب فرانسه است که از منظر یکی از وفادارترین خدمتکاران او روایت می‌شود.

به نوشته ورایتی، “دایان کروگر” نقش “ماری آنتوانت” را بازی می‌کند و “لی سیدو” در نقش شخصیت سیدونی ظاهر شده است. همچنین “ویرجینی لودوین” و “زاویه بوووا” دیگر بازیگران این فیلم می باشند.

“بدرود ملکه من” برای دریافت جایزه لویی دلوک با فیلم‌هایی چون “عشق” میشائل هانکه، “چیزی در هوا” اولیویه آسایاس، “زنگ و استخوان” ژاک اودیار و “ماشین‌های مقدس” لیوس کاراکس به رقابت پرداخت.

جایزه “لویی دلوک” یکی از معتبرترین جوایز سینمایی فرانسه و آغازگر فصل جوایز سینمایی در این کشور است. این جایزه سال ۱۹۳۷ میلادی به افتخار “لویی دلوک” تشکیل شد که یکی از اولین روزنامه‌نگاران فرانسوی با تخصص سینما بود.

گفتنی است، امسال برندگان جایزه سالانه لویی دلوک را هیئتی متشکل از چند منتقد فرانسوی به ریاست “ژیل ژاکوب” رئیس فستیوال کن، انتخاب کردند. 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.