جایزه هفته منتقدان جشنواره ونیز به «بخور بخواب بمیر» رسید

سینما پرس-گروه سینما/ فیلم سینمایی «بخور بخواب بمیر» به کارگردانی گابریلا پیچلر از سوئد جایزه بهترین فیلم بخش مستقل هفته منتقدان شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز را به خود اختصاص داد.

به گزارش سینما پرس، با فاصله یک روز مانده به برگزاری مراسم اختتامیه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز، فیلم سینمایی «بخور بخواب بمیر» (Eat Sleep Die) به نویسندگی و کارگردانی گابریلا پیچلر از سوئد توانست جایزه بهترین فیلم بخش مستقل هفته منتقدان این جشنواره ایتالیایی را از آن خود کند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، جایزه‌ای که در بخش «هفته منتقدان» جشنواره فیلم ونیز اهدا می شود «پرمیو دل پابلیکو رارو ویدئو» (Premio del Publico RaroVideo) نام دارد و این جایزه براساس نظرسنجی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران حاضر در این جشنواره ایتالیایی انتخاب می شود و ارزشی مادی برابر با ۵ هزار یورو (۶ هزار و ۳۰۰ دلار) دارد.

فیلم سینمایی «بخور بخواب بمیر» داستان دختری سخت کوش را به تصویر می کشد که از شرکتی که در آن کار می کرده است، اخراج می شود.

همچنین فیلم سینمایی «خزیدن» (Crawl) به کارگردانی هرو لاسگوته که در بخش جنبی این جشنواره ایتالیایی حضور دارد، نیز توانست در روز گذشته با دریافت جایزه سینماهای اروپا (Europa Cinemas Label) این جشنواره بین المللی، عنوان بهترین فیلم اروپایی حاضر در این جشنواره را از آن کند.

آنی ماریوین، ژیلز کوهن و سوان آرلود از جمله بازیگران «خزیدن» هستند و این فیلم سیمایی روابط بین یک قاتل و یک شناگر را به تصویر می کشد.

مایکل مان؛ کارگردان و تهیه کننده سرشناس آمریکایی ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی شصت و نهمین دوره این جشنواره ایتالیایی را برعهده دار و ماتئو گارونه؛ نویسنده و کارگردان ایتالیایی/ سامانتا مارتون؛ بازیگر انگلیسی/ مارینا آبراموویچ؛ هنرمند صرب/ لائتیتیا کاستا؛ بازیگر فرانسوی/ پیتر هو سان چان؛ تهیه کننده و کارگردان هنگ کنگی/ آری فولمن؛ نویسنده و کارگردان صهیونیست/ اورسولا میر؛ فیلمساز سوییسی-فرانسوی و پابلو تراپرو؛ کارگردان و تهیه کننده آرژانتینی نیز اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز را تشکیل می دهند.

جشنواره فیلم ونیز برای نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی افتتاح شده است و شصت و نهمین دوره این جشنواره ایتالیایی از روز ۲۹ اوت (۸ شهریور) تابستان سال جاری آغاز شده است.

فیلم سینمایی «فائوست» (Faust) به کارگردانی الکساندر سوکوروف از روسیه در سال گذشته موفق به دریافت جایزه شیر طلایی بهترین فیلم شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز شده است.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۶۳۳


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.