جایگاه ایران در تامین انرژی جهان مانع از تحقق تحریم هاست

به گزارش ایرنا از مالزی، این شبکه خبری در ادامه گزارش خود آورده است: با وجود فشار آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران، مقامات هندی از دیدار یک هیات تجاری ایران برای گفتگو در مورد فعالیت های تجاری خبر داده و خاطرنشان کرده اند که ایران نقش موثری در تامین نیازهای نفتی این کشور دارد.

این شبکه خبری به نقل از کریشنا وزیر امور خارجه هند آورده اند: ایران نقش مهمی در تامین نفت هند دارد و دهلی نو ۱۲ درصد از نیازهای نفتی خود از طریق ایران تامین می کند. هند در بخش واردات نفت به ایران وابسته است و به عنوان یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران باقی خواهد ماند.

به گزارش این شبکه خبری، وزیر امور خارجه هند در کنفرانس مشترک خبری با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بیان کرده که هند به توافق مسالمت آمیز و از طریق مذاکره جهت حل برنامه هسته ای ایران علاقمند است.

روزنامه جاکارتا پست نیز در خبری نوشت: در جلسه ای که با حضور ‘راهول کولار’ وزیر تجارت هند و نماینده ای از اتاق بازرگانی، صنعت و معدن ایران به ریاست یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی تهران تشکیل شد، در مورد کالاهایی که امکان تجارت آنها وجود دارد، بحث و گفتگو صورت گرفت.

این روزنامه با تاکید بر اینکه هند مصمم به ادامه مراودات اقتصادی و بازرگانی خود با ایران است، نوشت: محصولات کشاورزی، تجهیزات پزشکی و دارویی از جمله اقلامی هستند که امکان تجارت آنها وجود دارد. اتاق بازرگانی تهران به زودی لیست ۱۰۰ مورد از اقلامی را که می تواند از هند وارد کند به مقامات تجارت این کشور تحویل خواهد داد.

اتحادیه سازمان های صادرات هند همچنین از بازگشایی یک مسیر جهت پرداخت مالی به روپیه خبر داده و اعلام کرده که فرصت های تجاری زیادی بین ایران و هند وجود دارد.

رفیق احمد که ریاست اعضای اتحادیه سازمان های صادرات هند را در این جلسه بر عهده داشت، پس از تشکیل این جلسه با مقامات ایرانی اظهار داشت که در این جلسه بیش از ۸۰ درصد از مشکلات موجود رفع شده است.

ایران و هند با توجه به فرصت های تجاری بین دو کشور در حال حاضر دارای حجم تجارت ۱۵ میلیارد دلاری هستند که بنا بر برنامه ریزی های انجام شده حجم مبادلات تجاری دو کشور در ۴ سال آینده به ۲۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

آساق**۳۳۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۴۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.