جایگاه دوم را به تیم دیگری نمی دهیم

۰۱م آذر ،

سرمربی تیم کاراته علمدار کربلا گفت: در دور رفت سوپر لیگ هفته اول و هفته دوم صدرنشین بودیم و در هفته دوم جای خود را به دانشگاه آزاد دادیم و دوم شدیم که این جایگاه را به هیچ تیمی نمی دهیم.

عصمت السادات حسینی پس از پایان دور رفت رقابت های سوپر لیگ کاراته بانوان در خصوص نحوه برگزاری این مسابقات و تفاوت های این دوره از سوپر لیگ با سال های قبل به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در اولین حضور تیم ما در سوپر لیگ، دور رفت را با خاطره خوشی پشت سر گذاشتیم.

در هفته اول و دوم این رقابتها صدرنشین بودیم و توانستیم تیم های صاحب نام را به زانو در آوریم.

در هفته پایانی دور رفت یعنی هفته سوم، با تیم پر قدرت و پر ملی پوش دانشگاه آزاد روبرو شدیم که نتیجه را به آنها واگذار کردیم و از جایگاه اول به جایگاه دوم آمدیم اما مطمئنا این جایگاه را به هیچ قیمتی به تیم های دیگر نمی دهیم، هر چند که صاحب نام و قهرمان دوره های پیش بوده باشند.

وی افزود: من بر این اعتقادم که در سال های قبل رقابت سوپر لیگ محدود شده بود به دو تیم دانشگاه آزاد و فولاد مبارکه سپاهان و حضور تیم های دیگر جنبه نمایشی داشت، اما امسال تعداد تیم ها هم بسیارتر شده و هم چند تیم قدرتمند از لیگ دسته یک سپاهان یا همان برتر به سوپر لیگ آمده اند از جمله تیم ملوان گیلان و تیم کردستان و هم تیم علمدار کربلا.

حضور این تیم ها در سوپر لیگ رنگ و بوی دیگر به رقابت های سوپر لیگ داده و رقابت را از حالت انحصار بین دو تیم خارج کرده و فضای بهتری را بوجود آورده است.

حسینی خاطر نشان کرد: سطح سوپر لیگ امسال بسیار بالاتر است چون تیم های تازه وارد به صرف پشتوانه مالی وارد سوپر لیگ نشده اند و هر چه می باشند و دارند از وجود پر انگیزه خودشان است.

فولاد مبارکه سپاهان سال های پیش از ملی پوشان بسیاری بهره می برد بنابراین قدرتش هم بالا بود و طبیعتا قهرمانی سهم او بود، اما امسال ملی پوش یکی دو نفر بیشتر ندارند و به نقل از خودشان از نیروهای بومی بهره می برند ولی باز هم ادعای قهرمانی دارند.

تیم فولاد باید این را بداند که قرار نیست هر سال فقط آنها قهرمان شوند و اگر تیمی جز این تیم ثابت سوپر لیگ توانست خودی نشان دهد با توهین با آن تیم رفتار کنند.

حسین یدر خصوص مشکل مربی تیم فولاد با تیم علمدار کربلا گفت: سر مربی فولاد تهران شکست در برابر تیم دیگری جز دانشگاه آزاد را ندارد.

چون تیم دانشگاه تیم پر ملی پوش است بنابراین سر مربی فولاد شکست در برابر این تیم را راحت تر قبول می کند تا اینکه در برابر تیم تازه واردی همچون علمدار بخواهد شکست بخورد.

سر مربی تیم فولاد پس از اینکه از تیم ما شکست خورد قبل از اینکه بازی کاملا به پایان برسد صندلی کچ ( هدایت بازیکنان) را ترک کرد و رفت و شاگردانش هم بدون اینکه احترام بگذارند تاتامی را ترک کردند که از لحاظ قوانین wkf این رفتار حکمش شیکاک تیم است.

مربی فولاد، مربی تیم ملی است ولی اخلاق ورزش ملی ندارد. یک مربی تیم ملی باید از همه نظر الگوی سایر مربیان باشد ولی وی پس از شکست از تیم ما اخلاق ورزشی را زیر پا گذاشته و آغاز به توهین به داور کرد سپس به سوی مربی تیم ما رفت و باز هم آغاز به توهین کرد، صحبت هایی که من از گفتنش شرم دارم.

تیمی که باید شیکاک می شد با ارفاق کمیته انضباطی فدراسیون، فقط مربی اش برای یک هفته از همراهی تیمش محروم شد، اما متأسفانه در هفته پایانی یعنی هفته سوم وی وارد سالن مسابقات شد و حتی در کنار تاتامی پشت صندلی هدایت بازیکنان ایستاد و شاگردانش را هدایت کرد.

آیا این اسمش محرومیت است؟

چطور سال قبل با گفتن یک کلمه بی معرفت از سوی یکی از بازیکنان ما به بازیکن حریف تیم ما شیکاک شد ولی تیم فولاد با وجود اینکه مربیاش آن همه توهین به داور و مربی ما کرد حقش فقط یک بار محرومیت از هدایت شاگردانش است آن هم به این ترتیبی که گفتم.

آیا اگر تیم دیگری هم بود با این عطوفت و گذشت برخورد می شد یا خیر چون این خانم مربی تیم ملی است با دیده اغماض به آن می نگرند.

وی افزود: ما یک تیم بدون پشتوانه هستیم و حامی مالی نداریم، فدراسیون باید تیمهای موفق و بدون پشتوانه را حمایت کند.

تیم ما این همه زحمت می کشد و با انگیزه بچه هایش موفقیت های بسیاری به دست می آورد اما متاسفانه هیچ حمایتی از آن نمی شود.

تیم علمدار تیمی است که هم در لیگ جوانه و هم در لیگ برتر صدرنشین است در سوپر لیگ هم ۲ هفته صدرنشین بود، این در حالی است که این تیم ۴ و ۵ سال در لیگ دسته یک صدرنشین بوده و تیم اول کشور شده، اما هیچگونه تقدیری از تیم ما نشد و نمی شود اما مربی تیم فولاد به صرف اینکه فقط مربی فولاد مبارکه سپاهان است مربی تیم ملی می گردد.

خوب است مسئولان کاراته با دید منطقی تری به فضای کاراته بانوان نگاه کنند و به یک نام بسنده نکنند شاگردان موفق مربیان را هم مد نظر داشته و در رشد و تعالی این مربیان و ورزشکاران کوشا باشند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.