جایگزینی بتن پلمپری به جای آسفالت رنگی در شمال پایتخت

جایگزینی بتن پلمپری به جای آسفالت رنگی در شمال پایتخت

عصرخودرو : معاون فنی و عمرانی منطقه یک گفت: به منظور ایجاد جلوه های بصری و فراهم سازی محیطی شاد برای شهروندان بتن پلیمری جایگزین آسفالت رنگی در مسیرهای خاص و ویژه شمال تهران می شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدشیری  افزود:‌ آسفالت رنگی ابتدا در پیاده راه سلامتی بوستان قیطریه اجرا شد و به دلیل این که مقرون به صرفه نبود در مکانهای دیگر مورد استفاده قرار نگرفت و بتن پلیمری با توجه به کیفیت، تنوع رنگی و سطح سایش کمتر، برای خاص و ویژه نمودن بخشهایی از معابر جایگزین شد.

وی بیان کرد: بتن پلیمری از لحاظ شکل و ظاهر مقاوم تر است و انواع مختلف دارد و کارایی مختلف هم دارد و براساس گونه بندی در مکانهایی مانند مدارس، معابر و BRT به کار می رود.

شیری تصریح کرد: افزایش پلیمر به بتن باعث بهبود مقاومت بتن، روانی کاهش از هم گسیختگی و ایجاد فضای خالی یا شیار در بتن و دوام و افزایش عمر آن می شود و همچنین مقاومت آن را در برابر کاهش و افزایش شدید دما بسیار بالا می برد.

وی گفت: در بوستان گلابدره نیز پس از اتمام، بتن پلیمری در مسیر دوچرخه سواری استفاده و سعی خواهد شد چند نمونه دیگر نیز در پیاده روها اجرا شود.

شیری افزود:‌در حال حاضر استفاده از انوع آسفالت در بوستان نیاوران به صورت یوشکل اجرا شده و مورد رضایت شهروندان قرار گرفت.

در پایان خاطر نشان کرد: در صورت مشخص شدن بودجه نیمه دوم سال خیابان های مهم معابر اصلی سطح منطقه مثل دربند و پارک جمشیدیه نیز از این بتن پلیمری استفاده شود.

سه شنبه ۷ شهریور   ۱۵:۳۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.