جایگزینی تکیه‌گاه بودجه نیازمند بررسی و پژوهش/نباید از بحث مدیریت منابع غافل شویم

۲۸م آذر ،

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مورد جایگزین منابع دیگر در بودجه دو مسئله مطرح است، یکی سوء‌‌مدیریت و دیگری منابع لازم برای تقویت اقتصاد که برای جایگزین در بودجه به جای نفت،لازم است بررسی های دقیقی انجام شود.

ابراهیم نکو نماینده رباط کریم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم کاهش وابستگی به نفت در بودجه ۹۲ گفت: با توجه به شرایط تحریم‌ها و همچنین برنامه پنجم توسعه که پیش‌بینی‌هایی برای کاهش وابستگی نفت در بودجه لحاظ شد اکنون فرصت مناسبی است که از تاثیر نفت در بودجه بکاهیم.
 
وی افزود: در این خصوص نمی‌توان درصدی را در نظر گرفت اما باید حداقل ۵۰ درصد وابستگی را کاهش داده و به منابع دیگری فکر کنیم.
 
نکو تصریح کرد: گرچه این مطلب می‌تواند در تصمیم‌گیری بودجه آینده تصمیم درستی باشد اما برای سالهای بعد نیز باید راهکار اساسی اندیشیده شود تا تکیه به نفت در بودجه کاهش یافته و به حداقل‌ها قناعت کنیم.
 
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مورد استفاده از منابع دیگر دو مورد مطرح است که یکی سوء مدیریت و دیگری منابع لازم برای تقویت اقتصاد است که اگر به درستی به این مسائل نگاه کنیم در می‌یابیم که چگونه توانسته‌ایم در دوران جنگ و بعد از جنگ تهدید‌ها و تحریم‌ها را به فرصت‌های طلایی تبدیل کنیم و در این صورت می‌توانیم در راستای اقتصاد مقاومتی با دقت نظر بیشتر به پیشرفت برسیم.
 
وی تصریح کرد: از نظر سوء مدیریت‌ها و کوتاهی در مدیریت، اگر راهکاری اندیشیده نشود قطعا به مشکل برمی‌خوریم اما اگر مدیریت تصحیح شود و تدابیری در راستای اصلاح و بکارگیری مدیران توانمند اندیشیده شود در این صورت مشکلی نخواهیم داشت.
 
نکو خاطرنشان کرد: ما به بحث تحریم‌ها عادت کرده‌ایم و با آنها ساخته شده‌ایم اما اگر در مدیریت تجدید نظر اساسی صورت بگیرد نسبت به دوره‌‌های قبل از پیشرفت‌های چشمگیرتری برخوردار خواهیم شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.