جایگزینی سبد کالا به جای یارانه نقدی؟

به گزارش ممتازنیوز: ارانه نقدی و حذف یا عدم حذف آن هنوز نقل محافل اقتصادی و مردم است و افکار عمومی هنوز در انتظارند تا ببینند یارانه نقدی چه کسانی با چه معیارهایی حذف خواهد شد و چه کسانی یارانه بگیر خواهند ماند.

هر چند برخی از حدف شدن یارانه نقدی در پی دادن این سبد کالا ها سخن می گفتند اما دولتی ها تاکید کردند این سبد کالا فقط برای کمک به مردم است و کارکنان دولت، مستمری بگیران دولت و تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، جامعه کارگری، جامعه تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، خبرنگاران و دانشجویان متاهل جامعه هدف اهدای سبد کالا هستند.

سبد کالایی که حاشیه های بسیاری به همراه داشت و انتقادهای زیادی را برای دولتی ها به ارمغان اورد چرا که قرار بود این سبد به نیازمندان تعلق گیرد اما خیلی از نیازمندان مشمول دریافت این سبد نشدند و خلی از بی نیازان این سبد را دریافت کردند.

از سوی دیگر صف های طویل و بی نظمی در توزیع کالا ها نیز دست مایه دیگری برای انتقاد به دولت روحانی شد.

حالا اما خبر رسیده است که دولت سال آینده شش سبد کالایی به مردم می‌دهد.  پیش بینی شده است براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و طرح‌های ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با برطرف شدن اختلالات توزیع سبد کالا در مرحله اول، سال آینده سبد کالا طی شش مرحله به اقشار خاص تعلق می‌گیرد.

ماجرا هم از این قرار است که  یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت  که نامی از وی نبرده است، گزارش داده: برنامه‌ریزی‌ها بر توزیع سبد کالا در سال آینده طی شش مرحله استوار است.

وی در توضیح این مطلب افزوده: سال آینده برای توزیع سبد کالا فرآیند جدیدی تعریف شده و مقرر است اقشار خاص طی شش مرحله سبد خود را دریافت ‌کنند.

وی توضیح نداده است که اقشار خاص دریافت کننده سبد کالا بر چه اساسی شناسایی می شوند و آیا کسانی که مشمول دریافت یارانه می‌شوند می‌توانند سبدهای مذکور را دریافت کنند یا خیر؟  و به این ترتیب با توجه به اینکه در سال آینده قرار است پالایشی در فهرست یارانه‌بگیران رخ دهد، پیش بینی می‌شود سبد کالا  نیز به کسانی که مشمول دریافت یارانه هستند تعلق بگیرد.
پیش بینی دیگر هم این است که سبد کالا با این شیوه کم کم جایگزین یارانه نقدی شود و به این ترتیب با گذشت چند ماه به طور کلی بساط یارانه نقدی برچیده شود.

این در حالی است که دولتی ها حذف کامل یارانه نقدر را همواره تکذیب کرده اند اما با این شیوه جدید توزیع سبد کالا انتظار حذف یارانه نقدی خواهد رفت.

در هر حال باید منتظر ماند و دید بالاخره با آمدن سال جدید چه تقدیری برای سبد کالا، یارانه نقدی و نرخ بنزین رقم خواهد خورد.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمدرضا:

    ای بابا اینکه زائیدی بزرگش کن! شما هنوز توی توزیع دوسبد کالا ماندید چطور میخواید یارانه هارا حذف و بجاش سبد بدید!؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.