جایگزینی میز تشریح مجازی به جای تشریح اجساد واقعی

۱۳م آذر ،

نتایج پژوهشهای صورت گرفته در دانشگاه امپریال لندن نشان می‌دهد میز تشریح مجازی با ایجاد توانایی دیدن مقاطع بدن در جهات مختلف، دارای قابلیت بهتری برای آموزش دانشجویان پزشکی می باشد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران ؛دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت به نقل از استادان آناتومی پزشکی اعلام کرد: کلاسهای آموزش دانشگاه امپریال لندن به میز تشریح مجازی (Virtual dissection table) مجهز شده است. میز تشریح مجازی یک صفحه چند لمسی بوده و یک اسکن سه بعدی از کل بدن انسان را نمایش می دهد. این اسکن به حسب نیاز می تواند عضلات، عروق، استخوان ها و احشا را نشان دهد یا آنها را برای دیدن بافت های زیرین پنهان کند.

 براساس این گزارش، کلاس آناتومی دانشگاه استنفورد نیز به این گجت مجهز است. آنها ذکر می کنند که استفاده از این گجت تاثیر مثبتی روی آموزش دانشجویان داشته است و این نکته را در کلاس های آموزش مجازی ای که به رایگان برگزار می کنند نیز با افتخار اعلام کرده اند. البته وجود این ابزار، نیاز به کلاس های تشریح با جسدهای واقعی را حذف نمی کند، اما کمک بزرگی برای آموزش بهتر این درس سخت در پزشکی به حساب می آید.

گفتنی است: از قبل های دور تاکنون، دانشجویان پزشکی از یک کتاب اطلس آناتومی شناخته شده و برای آموزش هم از کالبدشکافی اجساد استفاده کرده اند، اما کم کم تبلت ها و اسمارت فون ها در حال جایگزین شدن با کتب و صفحات تاچ اسکرین با اجساد می باشند. این گجت ها با صرف هزینه های کمتر و آموزش بهتر، می توانند کمک فراوانی به علم پزشکی بکنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.