جای خالی حقوق شهروندی

۰۷م آذر ،

امروز رعایت حقوق دیگران بسیار نادیده گرفته می گردد تا جایی که در همه جنبه های زندگی ملاحظه می کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که ساعتها در صف اتوبوس ایستاده باشید و یک نفر از راه برسد و بدون نوبت سوار شود.

مسافران بین شهری بسیاری دیده اید که در صف پرداخت عوارض خودرویی، بدون نوبت وارد صف می شوند.

و شاید ساعت ها در بیمارستان یا مطب منتظر نوبتتان باشید اما کسانی به سبب آشنایی با یکی از پرسنل، نوبت شما را می گیرند.

همه اینها و بسیاری موارد دیگر تنها بخشی از آنچه است که ما در طول روز با آن مواجه می شویم.

در همین خصوص قرایی مقدم یک روانشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، وقتی آگاهی اجتماعی و آگاهی در مورد زندگی جمعی در جامعه پایین باشد و اشخاص از یک نوع فرهنگ عمومی برخوردار نباشند، رعایت حقوق شهروندی از بین می رود.

وی با تأکید بر نقش و تأثیر اشخاص مهاجر در شهرها گفت: اشخاص مهاجر به سبب عدم آشنایی با قواعد و مقررات و ارزش های موجود در شهر، ناخواسته به نقض حقوق شهروندی دست می زنند.

وی در مورد نقش تحصیلات در این زمینه گفت: هر چه تحصیلات اشخاص بالاتر رود میزان پایبندی آنان به حقوق شهروندی نیز بیشتر می گردد.

وی در پایان با اشاره به نقش رادیو و تلویزیون در بسط حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش بهترین راه برای القای حقوق شهروندی است زیرا ضمن فراگیری دانش آموزان، والدین نیز در جریان این آموزش ها قرار می گیرند.

گفتنی است که حقوق شهروندی در بسیاری از روابط امروزی گم و دستخوش سلیقه های گوناگون شده است مفهومی که با رعایت و توجه به آن حقوق خود را محترم می شماریم و زندگی در جامعه آرمانی را محقق خواهیم ساخت./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.