جبران عقب‌ماندگی قم نیازمند گامهای بلند است

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی عصر پنجشنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قم با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده توسط شهرداری در قم اظهار داشت: کارهایی که برای قم انجام شده قابل تحلیل است و ثمرات آن به مردم قم و همه ملت ایران که زائر این شهر مقدس هستند بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه زمینه رشد در کار شهرداری دیده می‌شود، تصریح کرد: شکل کار در قم ایجاب می‌کند که گام‌های بلندی برای عمران و توسعه این شهر برداشته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: میران فرسودگی و عقب ماندگی شهری در قم آنقدر زیاد است که شما با گام‌های کوچک نمی‌توانید این مشکلات را برطرف کنید، بنابراین برای اینکه از میزان رشد جمعیت این شهر به لحاظ مهاجرپذیر بودن آن عقب نمانید باید گام‌های بلندتری حتی در سطح ملی بردارید.

لاریجانی با اشاره به عمق عقب ماندگی در برخی مناطق محروم از جمله نیروگاه اظهار داشت: برخی مناطق شهری از جمله نیروگاه از نظر امکانات شهری، بهداشتی و فرهنگی دچار کاستی‌هایی است و با بقیه مناطق شهری تفاوت دارد و باید این مشکلات را با روش‌های منطقی برطرف کرد.

وی اضافه کرد: من با مسئولان ستاد اجرایی دفتر مقام معظم رهبری که سرمایه‌گذاری خوبی برای محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف کشور انجام می‌دهند صحبت کردم که در بخشی از طرح‌ها مشارکت کنند.

وی با اشاره به اختصاص بودجه ویژه‌ای برای انجام فعالیت‌های قرآنی، بر لزوم استفاده بخشی از این بودجه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم قم تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در احداث مدارس را تجربه مفیدی برای کشور دانست و خواستار ترغیب خیرین به احداث کتابخانه‌های عمومی شد.

نماینده مردم قم در خانه ملت به وضعیت خاص هوای استان قم به ویژه در ماه‌های گرم سال اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در تابستان بادهایی که از سمت غرب به شرق می‌وزد گردوغبار زیادی به دنبال دارد، باید اطراف قم در بخش غربی به صورت انبوه درختکاری شود تا جلوی گردوغبار گرفته شود.

لاریجانی گفت: هر چقدر که در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام شود به نفع مردم خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از تلاش‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قدردانی و بر لزوم تعامل بیشتر با نهادهای مختلف برای پیشبرد امور شهری تاکید کرد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.