جبران کسری بودجه راه‌های متعددی دارد

فروردین ۱۴۰۳

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: راهکارهای متفاوتی برای جبران کسری بودجه دولت وجود دارد که با برنامه ریزی تیم اقتصادی قوه مجریه دستیابی به این راهکارها امکان پذیر است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ اصلاحیه قانون بودجه اظهار داشت: دولت در تدوین اصلاحیه قانون بودجه شتاب‌زده عمل کرد.

وی افزود: دولت از دو راه افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها می‌تواند کسری بودجه را جبران کند، ولی دولت در اصلاحیه قانون بودجه به جای متوسل شدن به این راهکارها متوسل به صندوق توسعه ملی شد و این ساده‌ترین روش برای جبران کسری بودجه است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: دولت فقط با افزایش وضعیت تولید نفت و فروش آن به بخش خصوصی می‌تواند مقدار قابل توجهی از کسری بودجه را تأمین کند، همچنین با وجود استقرار تیم قدرتمند اقتصادی در دولت راهکارهای متعدد دیگری وجود دارد که دولت برای جبران کسری بودجه می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.
 
پورابراهیمی در پایان دربارهٔ زمان‌بر بودن راهکارهای متفاوت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ ماه از سال قبل است و دولت با اتخاذ روش‌های مناسب می‌تواند برای تحقق درآمدها در بودجه به اهداف مورد نظر تا پایان سال دست یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.