جبهه النصره سوریه یک عضو سرشناس القاعده را به رهبری خود برگزید

۲۵م آذر ،

aljazeera56.jpg

جبهه النصره که از گروه‌های مسلح مخالف دولت در سوریه است و از سوی آمریکا یک گروه تروریستی وابسته به القاعده محسوب می‌شود، یک سلفی تندرو اهل اردن را به عنوان رهبر تازه خود برگزید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جبهه النصره، که یک گروه تروریستی به شمار می‌رود و تاکنون حملات بسیاری را علیه دولت و ارتش سوریه انجام داده است، مصطفی عبد اللطیف صالح، ملقب به “أبی أنس الصحابه” را که یک سلفی سرشناس اهل اردن و از اعضای القاعده است به جای “إیاد الطوباسی” ، رهبر پیشین این جبهه به رهبری خود انتخاب کرد.

صالح یکی از کسانی است که با أبو مصعب الزرقاوی، رهبر القاعده عراق پیش از اینکه در حمله هواپیما‌های آمریکایی در سال ۲۰۰۶ کشته شود، همکاری می‌کرد و نزدیک به ۱۸ ماه است که به منظور رویارویی با نیروهای دولتی سوریه وارد این کشور شده است.

الطوباسی، رهبر پیشین النصره نیز که گفته می‌شود در درگیری‌های اخیر در سوریه کشته شده، داماد الزرقاوی بود و یکی از مشاوران نزدیکان وی محسوب می‌شد.

صالح که سال‌ها درعراق در کنار رهبر القاعده جنگیده است بعد از ترور الزرقاوی، عراق را به مقصد سوریه ترک کرد که در آنجا دستگیر و به سه سال زندان محکوم شد. وی پس از سپری کردن محکومیت خود به اردن مسترد شد و آنجا نیز ۱۴ ماه حبس را سپری کرد و سپس آزاد شد.

صالح در سال ۲۰۱۱ نیز به سبب مشارکت در درگیری‌ سلفی‌های اردن با نیروهای امنیتی بازداشت شده بود و بعد از آن برای پیوستن به مخالفان سوری وارد خاک این کشور شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.