جبهه پایداری مطلق‌گرا است/ انتقاد بادامچیان از اصطلاح”اصولگرایان سنتی”

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله بادامچیان قائم مقام و رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی امروز در نشست خبری با اشاره به حضور پرشور مردم در دور اول انتخابات مجلس نهم گفت: دور اول انتخابات منجر به حماسه عظیم ۱۲ اسفند شد و ما در حزب موتلفه در دور اول انتخابات در قالب جبهه متحد اصولگرایان فعالیت کردیم و در دور دوم نیز تحت همین عنوان در انتخابات شرکت می کنیم.

بادامچیان همچنین به دفاع از عملکرد مجلس هشتم پرداخت و مجلس هشتم را مجلسی خدوم و قوی دانست و گفت: در این مجلس حزب موتلفه فراکسیون خود را تشکیل داد. البته ما جلسات خود را در دفتر استان تهران حزب موتلفه اسلامی تشکیل می دادیم و بنای آن را نداشتیم که از امکانات مجلس برای تشکیل فراکسیون موتلفه استفاده کنیم.

وی گفت: نمایندگان همسو با موتلفه هیچ گاه به دنبال جنجال نبودند و در عین حال نقش تاثیرگذار خود را در طرح های مجلس به خوبی ایفا می کردند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ترکیب مجلس نهم نیز افزود: مجلس نهم همچون مجالس گذشته از اهمیت بالایی برخوردار است، خوشبختانه در این دوره اصولگرایان توانستند اکثریت مجلس را بر عهده بگیرند ضمن آنکه معتقدم در مجلس آینده ما شاهد تشکیل فراکسیونهای متعددی خواهیم بود که فراکسیون موتلفه اسلامی و پایداری از فراکسیون های فعال در مجلس نهم خواهند بود.

بادامچیان افزود: اگر توفیق پیدا کنیم و وارد مجلس نهم شویم طرح های جامعی همچون طرح توزیع آب، توزیع جمعیت و ساختار نظام حکومتی را با همکاری و تعامل بین دولت و مجلس مطرح خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران افزود: مجلس نهم باید برنامه توسعه پنجم را بررسی کند و این برنامه تا پایان عمر مجلس نهم ادامه خواهد یافت به همین دلیل مجلس آینده باید تمام تلاش و عزم خود را برای اجرای دقیق این برنامه قرار دهد.

بنابراین گزارش بادامچیان در ادامه به پرسش خبرنگاران درباره انتخابات دور دوم مجلس نهم و چینش اصولگرایان در این دوره از انتخابات پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا حزب موتلفه اسلامی منفرد در انتخابات شرکت نکرده است، گفت: موتلفه همواره بر خرد جمعی و احترام به روحانیت تاکید دارد. همچنین به دنبال ائتلاف بین اصولگرایان بودیم بنابراین در این دوره از انتخابات نیز ترجیح دادیم در قالب فهرست جبهه متحد اصولگرایان وارد انتخابات شویم. البته همانطور که به خرد جمعی احترام قائلیم حرکت مستقل خود را نیز ادامه می دهیم. موتلفه در مجلس فراکسیون متوع خود را دارد اما در عین حال در فراکسیون اصولگرایان نیز شرکت می کند.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین تعامل و همکاری مجلس با دولت را امری لازم و ضروری دانست و در پاسخ به این سئوال که چرا مجلس در قبال گرانی های اخیر اقدام مناسبی را انجام نداد، افزود: گرانی ها را می توان از چند طریق مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

بادامچیان در تشریح مواردی که منجر به تورم و گرانی می شود، افزود: یکی از این موارد عدم پایبندی به نظام اقتصادی اسلامی است باید تلاش کنیم که نظام اقتصادی خود را بر اساس اقتصاد اسلامی شکل دهیم. همچنین نحوه مدیریت نیز یکی دیگر از این عوامل است. معتقدم برخی از مدیران و سیاستگزارانی که در این سالها مسئولیت هایی را بر عهده داشتند از دانش و تجربه اقتصادی فاصله زیادی داشتند و این عامل باعث آن شد که نتیجه خوبی را به دست نیاوریم.

وی افزود: نباید تحولات جهانی ار نادیده بگیریم وقتی که طلا در دنیا گران می شود بدون شک بازار سکه و طلا در داخل تغییر می کند.

خبرنگاری از بادامچیان در خصوص موضع گیری اخیر الهام درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام سئوال کرد که نماینده تهران در مجلس پاسخ داد: موضع گیری وی اصلا مناسب نبود. چرا که این مقام معظم رهبری هستند که اعضای مجمع تشخیص را منصوب می کنند و حقیقتا اعضای مجمع اعضایی قوی و مسلط هستند و امیدواریم الهام هر چه زودتر موضع گیری خود را تصحیح کند.

بادامچیان درباره اینکه گفته می شود بین اعضای جبهه متحد اصولگرایان اختلاف افتاده است این اختلافات را تکذیب کرد و گفت: جبهه متحد اصولگرایان در دور دوم فهرست ۲۵ نفره خودرا اعلام کرده است و هیچ اختلافی بین اعضا بوجود نیامده است ضمن آنکه تمام تلاش خور ا به کار بسته ایم که به هیچ وجه به کانون های قدرت و ثروت وصل نشویم و اگر هر یک از اعضا بخواهند به این کانون ها وصل شوند بدون شک آنها را کنار می گذاریم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا غلامعلی حداد عادل به عنوان رئیس مجلس نهم انتخاب می شود یا نه اظهار داشت: فعلا پرداختن به این موضوع زودهنگام است باید دور دوم انتخابات تمام شود و مجلس نهم شکل بگیرد تا نمایندگان خود رئیس مجلس را تعیین کنند البته رئیس مجلس نباید از بیرون به نمایندگان تحمیل شود همچنین بر این باورم که تبلیغات زودهنگام برای انتخاب رئیس مجلس فقط بازتاب منفی برای نامزد احتمالی ریاست مجلس به همراه خواهد داشت.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی درباره اینکه چرا جبهه متحد اصولگرایان در دور دوم انتخابات ترجیح داد با جبهه پایداری ائتلاف کند، افزود: جبهه متحد از همان اول بنا داشت با جبهه پایداری به وحدت برسد اما آقایان قبول نکردند و مدام به این نکته تاکید می کردند که ما فقط برای انتخابات نیامده ایم.

وی گفت: البته دوستان در جبهه پایداری نیز به گفته های آیت الله مصباح عمل نکردند چرا که ایشان معتقد بودند که باید افراد اصلح در فهرست پایداری قرار گیرند اما این اقدام انجام نشد.

نماینده تهران در مجلس گفت: اعضای جبهه پایداری مدام از جبهه متحد اصولگرایان می خواستند تا در ساختار ۸+۷ آقایان لاریجانی و باهنر حضور پیدا نکنند در صورتیکه من باهنر را به خوبی می شناسم و می دانم که وی از همان ابتدای انقلاب با موسوی مشکل داشت.

وی جبهه پایداری را تشکلی مطلق گرا معرفی کرد و گفت: آنها اصلا به دنبال وحدت نبودند اما برای ما مقوله وحدت مهم بود به همین جهت تلاش کردیم که از اکثر نیروهای اصولگرا در ساختار جبهه متحد اصولگرایان استفاده کنیم.

بادامچیان گفت: در دور دوم انتخابات بنده به همراه آقای کوثری به این نتیجه رسیدیم که فهرستی از طرف حضرات آیات مهدوی کنی، یزدی و مصباح یزدی منتشر شود و فواید این فهرست را بیان کردیم اما  دوستان در جبهه پایداری زیر بار نرفتند و مرتضی آقاتهرانی در مصاحبه ای رسما اعلام کرد که جبهه متبوعش در مرحله دوم انتخابات با کسی به وحدت نمی رسد.

بادامچیان درباره اینکه آیا محمدرضا عارف می تواند به عنوان یکی از گزینه های اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شناخته شود افزود: فعلا اظهار نظر درباره انتخابات ریاست جمهوری زود است. فعلا مهم برای ما انتخابات مجلس نهم است باید منتظر بمانیم تا زمان انتخابات ریاست جمهوری فرا برسد و ببینیم چه افرادی وارد انتخاب می شوند.

رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در خصوص اظهار نظر حسینیان درباره انتخاب زنان برای ریاست مجلس نهم افزود: خانم افتخاری با وی در این باره صحبت کرد و حسینیان خطاب به وی گفت که من این موضوع را جدی بیان کرده ام. باید درباره اظهارنظر حسینیان بگویم که بنده مخالف افراط و تفریط هستم افراط از این حیث که همه هیات رئیسه از آن خانم ها شود و تفریط از این حیث که هیچ خانمی وارد هیات رئیسه نشود.

وی در پاسخ به این سئوال که مجلس نهم عملکرد خوبی را در وقف دانشگاه آزاد انجام نداد اما شما این مجلس را مجلسی خدوم و قوی معرفی کرده اید افزود: وقف دانشگاه آزاد انجام نشد اما باز یک عده از این موضوع استفاده می کنند و مدام به نمایندگان مجلس تهمت می زنند که باید نزد خدا پاسخگوی این مواضع خود باشند.

بادامچیان همچنین  به طرح سئوال از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ما یک روز قبل از تشکیل جلسه مجلس که قرار بود در آن موضوع سئوال از رئیس جمهور مطرح شود این موضوع را در فراکسیون موتلفه مطرح کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر احمدی نژاد جواب محکمی نداشته باشد جلسه را با شوخی و خنده برگزار می کند که همینطور هم شد. از این رو از نمایندگان همسو با موتلفه خواستیم که در زمان طرح سئوال از رئیس جمهور که مطهری آن را قرائت کرد و یا در زمان پاسخ احمدی نژاد سکوت کنند و هیچ واکنشی از خود نشان ندهند که همینطور هم شد.

خبرنگار یکی از روزنامه های اصلاح طلب از بادامچیان سئوال کرد چرا در انتخابات مجلس نهم اصولگرایان سنتی با اقبال مردم مواجه نشدند که وی در واکنش به این سئوال گفت اصولگرایان سنتی را قبول ندارم منظور شما از اصولگرایان سنتی چیست؟ این چه اصطلاحاتی است که به کار می برید.

بادامچیان گفت: در دور اول افرادی توانستند وارد مجلس شوند و افرادی به دور دوم راه یافتند و در دور دوم مشخص می شود که چه نامزدهایی می توانند وارد مجلس شوند اگر هم هر نامزدی نتواند با اقبال مردمی مواجه شود باید خود را برای دوره های آینده آماده کند، کما اینکه اصولگرایان پس از مجلس ششم خود را برای انتخابات آینده آماده کردند و توانستند اکثریت مجلس هفتم را از آن خودکنند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.