جدول تاکید شخصیت‌های سیاسی بر وحدت کاندیداهای اصولگرا

گزارش همشهری آنلاین

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
وحدت اصولگرایان در آخرین ساعات باقی مانده به انتخابات و به خصوص پس از آنکه از میان دو کاندیدای اصلاح طلب، تنها روحانی برای ادامه مسیر در میدان رقابت باقی ماند، به دغدغه جدی این ارودگاه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ممتازنیوز، با وجود اینکه آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محمد باقر قالیباف در صدر است اما وحدت اصولگرایان در آخرین ساعات باقی مانده به انتخابات و به خصوص پس از آنکه از میان دو کاندیدای اصلاح طلب، تنها روحانی برای ادامه مسیر در میدان رقابت باقی ماند به دغدغه جدی این ارودگاه تبدیل شده است. وحدتی که می‌تواند به پیروزی قاطع اصولگرایان در ۲۴ خرداد اول کمک کند و انتخاب رئیس جمهور را یک هفته به تاخیر نیندازد.

دغدغه‎ای که به نتیجه رسیدن آن می‌تواند زمینه را برای سنگین شدن سبد رأی یکی از کاندیداهای اصولگرا و رها شدن رأی دهندگان از سردرگمی ناشی از تعدد کاندیداها را فراهم کند. البته حداد عادل که در ائتلاف ۱+۲ قرار داشت دو روز پیش کناره گیری خود را رسما اعلام کرد و هدف خود را پیروزی اصولگرایان خواند.

امروز ۲۲ خرداد ماه آخرین روز تبلیغات کاندیداها و کمتر از ۲ روز به انتخاب یازدهمین رئیس جمهور کشور زمان باقی است اما هنوز میان ولایتی، قالیباف، محسن رضایی و جلیلی توافقی مبنی بر کناره گیری یکی از گزینه‌ها به منظور نشان دادن وحدت اصولگراها انجام نشده است.

در این میان چهره‌های مختلف اصولگرایی حتی در آخرین لحظات نیز بر وحدت اصولگرایان تأکید می‎کنند تا جایی که آیت الله خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با وحدت اصولگرایان گفت: اگر اصولگرایان چنین نکنند، مطمئن باشند نزد خداوند جوابی نخواهند داشت و این مساله از دیدگاه اصولگرایی یک نقطه منفی آشکار در تاریخ خواهد ماند.

در جدول زیر می‌توانید مهم‌ترین اظهارات در رابطه با اجماع اصولگرایان در ساعات پایانی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را بخوانید:

آیت الله خاتمی

  • وحدت اصولگرایان بر یک کاندیدا، ضرورتی قطعی و واجب سیاسی است.
  • کاندیداهای اصولگرا بخصوص آنان که پیمان بسته بودند که در نهایت هر کسی بیشتر مورد اقبال مردم بود، به نفع او کناره‌گیری کنند، اینک در معرض امتحان الهی قرار دارند که آیا بر پیمان خود پایبندند یا نه.

سخنگوی ستاد حداد عادل

  • بر اساس گفتگویی که با دکتر حدادعادل داشتیم ایشان بر وحدت هرچه بیشتر و معرفی نامزد واحد از سوی اصولگرایان تاکید داشته و تاکید داشته اند که بایستی از نامزد اصولگرای رای آور به عنوان نامزد واحد اصولگرایان حمایت شود.

آیت الله سید محمد غروی؛ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور

  • اگر اصولگرایان واقعاً معتقد می باشند که باید سکان اجرایی کشور را به یک فردی بدهند که شرایط لازم را دارا باشد و از قوتی برخوردار باشد و در عین حال از خودشان باشد مستلزم این است که بالاخره این کاندیداهای متشتت نیروهایشان را بسیج کنند و در سبد کسی که شانس و ظرفیت بیشتری برای رأی آوردن دارد بریزند و به نفع او کنار بروند.

آیت الله حسن ممدوحی؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

  • ادامه حضور کسی که خود می داند رای نمی آورد و فقط سبب تقسیم آرا می گردد کار صحیحی نیست.
  • کناره گیری نکردن این کاندیداها نه تنها برای آنها سودمند نیست، بلکه به ضرر مطلق اصولگرایان و سبب شکست آنهاست.

اسماعیل کوثری؛نماینده مجلس

  • بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته چنانچه اصولگرایان می‌خواهند انتخابات ریاست جمهوری در یک مرحله برگزار و به دور دوم کشیده نشود، شایسته است که با انصراف به نفع کاندیدایی که از مقبولیت‌ بیشتری برخوردار است، هر چه سریع‌تر به اجماع برسند.

بیانیه مشترک جمعیت رهپویان و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

  • امروز به عنوان آخرین فرصت غیر قابل تکرار نامزدهای اصولگرا با ایثاری خداپسندانه به اتحاد برسند و هر یک در این کار مصلحت کلی انقلاب و جریان اصولگرایی را بر خواسته حداکثری خود ترجیح دهند.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.