جدول ۱۰ دانشگاه برترجهان/جایگاه “شریف”

مجله Times Higher Education که رتبه بندی دانشگاه های جهانی را اعلام می کند، در جدیدترین رتبه بندی خود،‌ جایگاه دانشگاه صنعتی شریف را بین ۳۰۱ تا ۳۵۰ قرار داده همچنین براساس این رتبه بندی،‌ موسسه فناوری کالیفرنیا بالاترین مقام را از آن خود کرده است.

به گزارش مهر، در این رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان ۱۳ شاخص اجرایی مختلف دارد که با هدف دربرگیری دامنه کامل فعالیتهای دانشگاه از تدریس تا تحقیق و انتقال دانش ارائه شده است. این ۱۳ مولفه در پنج مقوله اصلی تقسیم بندی شده است.

آموزش، تحقیق، تأثیرگذاری تحقیق، درآمد صنعتی ( نوآوری) چشم انداز بین المللی پنج مقوله اصلی برای رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس این رتبه بندی بوده است.

سایت Times Higher Education، در رابطه با دانشگاه صنعتی شریف ایران نوشته است: دانشگاه صنعتی شریف یکی از بزرگترین دانشگاه های مهندسی در جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۹۶۶ تأسیس شده و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر پرسنل تمام وقت و ۴۳۰ نفر پرسنل نیمه وقت و حدود ۸ هزار دانشجو دارد.

براساس رتبه بندی اعلام شده، دانشگاه صنعتی شریف در بخش آموزش ۲۸٫۹، در بخش تحقیق ۲۹٫۷، در بخش تأثیرگذاری تحقیق ۱۹٫۳، در بخش درآمد صنعتی ( نوآوری) ۹۳٫۱، در بخش چشم انداز بین المللی ۱۲٫۷ از آن خود کرده است و در رتبه بین ۳۰۱ تا ۳۵۰ قرار دارد.

دانشگاه شریف سال گذشته نیز براساس رتبه بندی تایمز در همین رده قرار داشت.

فهرست ۱۰ دانشگاه برتر دنیا

سایت Times Higher Education ، مشابه سالهای گذشته لیستی از برترین دانشگاههای جهان را ارائه کرد که بر اساس این رتبه بندی برخلاف سال ۲۰۰۹ هاروارد در جایگاه اول قرار ندارد در رتبه بندی امسال دانشگاه هاروارد در رتبه دوم و موسسه فناوری کالیفرنیا در جایگاه نخست قرار دارد.

رتبه جهانی نام دانشگاه نام کشور کل امتیاز
۱ موسسه فناوری کالیفرنیا

ایالات متحده آمریکا

۹۴٫۸
۲ دانشگاه  هاروارد ایالات متحده آمریکا ۹۳٫۹
۳ دانشگاه استنفورد ایالات متحده آمریکا ۹۳٫۹
۴ دانشگاه آکسفورد انگلستان ۹۳٫۶
۵ دانشگاه پرینستون ایالات متحده آمریکا ۹۲٫۹
۶ دانشگاه کمبریج انگلستان ۹۲٫۴
۷ موسسه فناوری ماساچوست ایالات متحده آمریکا ۹۲٫۳
۸ کالج امپریال لندن انگلستان ۹۰٫۷
۹ دانشگاه شیکاکو ایالات متحده آمریکا ۹۰٫۲
۱۰ دانشگاه برکلی کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا ۸۹٫۸

۱۰ دانشگاه برتر اعلام شده از سوی این سایت به ترتیب موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه پرینستون، دانشگاه کمبریج، موسسه فناوری ماساچوست، کالج امپریال لندن دانشگاه شیکاگو، دانشگاه برکلی کالیفرنیا به شمار می آیند.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.