جدید ‌ترین تصمیمات ارزی

جام جم آنلاین: وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اعلام آخرین تصمیمات برای گسترش عملکرد مرکز مبادلات ارزی، گفت: به منظور رقابتی کردن قیمت‌گذاری ارز مقرر شد قیمت‌هایی که هر روز ساعت ۸ صبح اعلام می‌شود، به گونه‌ای باشد که در مقایسه با ارز بازار آزاد که صرافان هزینه‌های انتقال آن را برعهده می‌گیرند، برای واردکنندگان توجیه پذیر باشد.

مهدی غضنفری درباره آخرین تصمیمات برای گسترش عملکرد مرکز مبادلات ارزی گفت : برخی از این تصمیمات حاصل کارگروه مشترک دولت و مجلس است و برخی دیگر توسط کمیته عملیاتی مرکز اتخاذ شده است

وی اظهارداشت: مقرر شد ساعت کاری مرکز مبادلات ارزی هر روز از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب باشد و این مرکز پنج شنبه ها  نیز فعال خواهد بود.

وی افزود: همچنین مقرر شد سه بانک عامل جدید از بانک های خصوصی به جمع بانکهای فعال در مرکز (ملت ، جهاد کشاورزی ) بپیوندند تا تحت عنوان پنجره واحد در قالب یک میز ، نمایندگان این بانکها در این محل به ارایه خدمات بپردازند.

استقرار نماینده گمرک در مرکز مبادلات ارزی موضوع دیگری بود که غضنفری به آن اشاره کرد و گفت : مقرر شد میزی برای پاسخگویی یه پرسش های وارد کنندگان در خصوص اولویت های یک ودو ( کالاهای استراتژیک و اساسی ) اختصاص یابد.

به گفته وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، ازاین پس به تناسب استقرار سایر دستگاه ها و نمایندگان بانکهای عامل فضای بیشتری به مرکز مبادلات ارزی اختصاص خواهد یافت.

غضنفری تصریح کرد: به منظور رقابتی کردن قیمت گذاری ارز مقرر شد قیمت‌هایی که هر روز ساعت ۸ صبح اعلام می شود ، به گونه ای باشد که در مقایسه با ارز بازار آزاد که صرافان هزینه های انتقال آن را بر عهده می گیرند، برای وارد کنندگان توجیه پذیر باشد.

وی تاکید کرد : به عبارتی دیگر، از آنجایی که در تخصیص ارز در بازار آزاد هزینه های انتقال ظاهرا برعهده فروشنده یا صراف است ، قرار شد در قیمت گذاری ارز مبادله ای موضوع رقابتی بودن آن مد نظر قرار گیرد به گونه ای که به تدریج تعداد و حجم مبادلات ارزی در مرکز مباادلات ارزی رو به تزاید باشد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت توضیح داد: در واقع هدف اولیه این مرکز جذب تعداد بیشتری از متقاضیان ارز از بازار آزاد به سمت مرکز مبادلات است تا هم واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه ای تسریع یافته و هم بازارارز به لحاظ اطلاعات وعملیات سروسامان گیرد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.