جدیدترین آثار نقاشی و حجم ˝محمود فردوسی˝ رونمایی می‌شود

۰۷م آذر ،

عصر جمعه ۱۰ آذر ماه، نمایشگاه نقاشی و حجمی از تازه‌ترین آثار ˝محمود فردوسی˝ با عنوان ˝مسیر زندگی˝ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت.

به گزارش هنرآنلاین، فردوسی پس از چهل سال ۶۰ اثر نقاشی، نقاشی‌خط و حجم خود را در این نمایشگاه به معرض تماشا می‌گذارد .
 

تابلوهای نقاشی این هنرمند با تکنیک رنگ و روغن و اچینگ خلق شده‌اند و مجسمه‌های او نیز ترکیبی از گچ، آیینه و کرباس می باشند .
 

آثار محمود فردوسی حد فاصلی میان نقاشی فیگوراتیو، اکسپرسیونیست و آبستره انتزاعی است. او حروف و کلمات فارسی را به عنوان فرم و فضاسازی تخیلی استفاده کرده که ریشه عمیق شاعرانه و عرفانی دارند .
 

محمود فردوسی در سال ۱۳۲۵ در کرمان به دنیا آمده و دارای مدرک کارشناسی ارشد از انیستیتوی آرت شیگاگو است.
آثار وی در نمایشگاه‌های بسیاری در امریکا از جمله شعبه‌های گالری بین المللی هنر شیکاگو نیویورک و لس آنجلس ،گالری هببارد غربی شیکاگو، گالری دایره، مرکز هنرهای مدرن و… به نمایش در آمده است .
 

او در سال‌های اخیر با دعوت کمپانی معروف گودیوا، لوگوی این کمپانی را مصورسازی کرده و طراحی گرافیکی اقلام و محصولات این کمپانی معروف را عهده‌دار است.
 

اغلب آثار محمود فردوسی در مجموعه‌های شخصی هنرمندان نامداری چون: برنارد ونت، امیلیو کروز، مارکو گریگوریان، ریچارد لاوینگ، ری یوشیدا، جان میلر، تد هالکن، راکسی ترامانتو، دکتر مارک انوری بور، خانواده سال منسکی، هلن میلر نگهداری می‌شود.
 

نمایشگاه نقاشی و حجم مسیر زندگی تا تاریخ ۲۰ آذر ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۱۹ از این آثار دیدن کنند.
 

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.