جدیدترین آمار از تعداد جوانان مجرد در کشور

۲۷م دیماه ،

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به این‌که ۱۱ میلیون نفر جوان ازدواج نکرده در کشور داریم، از روند فعلی رشد جمعیتی و کوچک شدن خانواده‌ها خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود به ازای هر ۱۰ خانوار، هفت سالمند در کشور داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به این‌که ۱۱ میلیون نفر جوان ازدواج نکرده در کشور داریم، از روند فعلی رشد جمعیتی و کوچک شدن خانواده‌ها خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود به ازای هر ۱۰ خانوار، هفت سالمند در کشور داشته باشیم.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به این‌که هم‌اکنون به طور متوسط به ازای هر ده خانوار، دو سالمند در کشور داریم، بیان کرد: با احتساب ۲۱ میلیون خانوار در کشور، حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سالمند بالای ۶۵ سال داریم که در آینده با ادامه روند کاهش رشد جمعیت و کوچک شدن خانواده‌ها با افزایش خانوارهای ۳ نفره پیش‌بینی می‌شود به ازای هر ده خانوار، هفت سالمند در کشور داشته باشیم.

محزون همچنین با اشاره به این‌که سن بیشتر ازدواج‌های ثبت شده مردان بین ۲۰ تا ۳۴ سال و در زنان بین ۱۵ تا ۲۹ سال است، اظهار کرد: جمعیت این گروه سنی حدود ۱۲ میلیون نفر برای مردان و ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در زنان در این سن است که معادل ۳۲ درصد کل جمعیت کشور است.

محزون اضافه کرد: حدود پنج میلیون و ششصد هزار نفر از آقایان در این گروه سنی و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از خانم‌ها در گروه سنی مذکور جمعاً معادل ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جوان در شرف ازدواج در کشور داریم.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: بر این اساس بیش از ۱۱ میلیون جوان ازدواج نکرده در کشور داریم و این یعنی به طور متوسط به ازای هر دو خانوار یک جوان ازدواج نکرده در کشور وجود دارد که با توجه به وقوع حدودا ۸۹۰ هزار ازدواج در سال، امیدواریم با تسهیل امر ازدواج در خانواده‌ها، از تاخیر هرچه بیشتر در این امر مقدس و خطر افزایش تجرد قطعی در بین جوانان پیشگیری شود.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.