جدیدترین آمار تولید خودرو در ایران

۳۱اردیبهشت،

ممتازنیوز: هفته قبل تازهترین آمار تولید خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که این آمار دارای ایراداتی در بعضی از شاخص‌ها بود. هم‌اکنون نسخه اصلاح شده آن منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، براساس نسخه اصلاح شده این آمار، تولید انواع خودرو در فروردین ماه امسال با کاهش ۵۷٫۸ درصدی از ۵۹ هزار و ۸۳۶ دستگاه در فروردین ماه سال قبل به ۲۵ هزار و ۲۴۶ دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید انواع سواری نیز با کاهش ۵۹٫۷ درصدی از ۵۵ هزار و ۸۳۱ دستگاه به ۲۲ هزار و ۵۱۳ دستگاه رسیده است. تولید انواع وانت نیز کاهش ۱۴٫۶ درصدی را تجربه کرده به‌گونه‌ای که تولید این محصولات از ۲۹۵۳ دستگاه در فروردین ماه سال ۹۱ به ۲۵۲۱ دستگاه رسیده است.

تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده نیز با افت ۸۰٫۵ درصدی از ۱۰۰۵ دستگاه به ۱۹۶ دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع مینی‌بوس، میدل باس و اتوبوس نیز با افت ۶۶ درصدی از ۴۷ دستگاه به ۱۶ دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو ۷۷٫۷ درصد، پارس خودرو ۷۵٫۱ درصد، سایپا ۳۲٫۵ درصد،‌ گروه بهمن ۵۰٫۴ درصد و کرمان موتور صد درصد کاهش و در خودروسازی مدیران ۸۴ درصد افزایش یافته است.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.