جدیدترین بالگرد رزمی کشور با نام طوفان ۲ عملیاتی شد

۱۳م دیماه ،

با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بالگرد پیشرفته رزمی طوفان ۲ ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به بهره برداری رسید.

 به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ در دویست و هشتاد و نهمین روز از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بالگرد پیشرفته رزمی طوفان ۲ ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به بهره برداری رسید. 

سردار وحیدی در مراسم بهره برداری و تحویل دهی دو فروند از این بالگرد رزمی طی سخنانی اظهار داشت : بالگرد طوفان ۲ که با همت و تلاش متخصصان کار آمد و اقتدار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و تولید شده، نسل تازهی از بالگردهای رزمی است که از فناوری های پیشرفته و روز آمد برخوردار است.

وی افزود در بالگرد طوفان ۲ مجموعه ای ارزشمند از فناوری های بومی صنایع وابسته به وزارت دفاع در حوزه های الکترونیک، اپتیک، لیزر و سلاح بکار گرفته شده که از آن جمله میتوان به قدرت تهاجمی آن بواسطه قابلیت هدف گیری بسیار دقیق اشاره کرد.

وزیر دفاع گفت: بحمدالله امروز ۲ فروند از این نوع بالگرد به ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل گردید و با تولید و تحویل انبوه آن توان رزمی – عملیاتی نیروهای مسلح به نحو قابل توجهی افزایش می یابد.

سردار وحیدی، تولید این بالگرد را در راستای اجرای فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ذکر کرد و افزود، بالگرد طوفان ۲ نماد دیگری از خودباوری، خلاقیت و بی اثر کردن تحریم های دشمنان، پیشرفت و تعالی ملت ایران است.

وزیر دفاع با بیان اینکه روند خود اتکایی کامل در صنایع دفاعی بویژه در بخش صنایع هوایی با قدرت و سرعت در حال انجام است تاکید کرد، تولید تجهیزات روز آمد و پیشرفته مورد نیاز نیروهای مسلح از راهبرد های مهم و اصلی وزارت دفاع به شمار می رود که با جدیت درحال انجام است.

سردار وحیدی با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران، از دست اندرکاران این پروژه مهم، در بخش های مختلف وزارت دفاع بویژه سازمان صنایع هوایی تشکر و قدر دانی کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.