جدیدترین تحولات سوریه درسخنان مهم امروز بشاراسد با مردم

۱۷م دیماه ،

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ، ارتش سوریه در ادامه تعقیب تروریستهای مسلح ، شمار دیگری از آنان را به هلاکت رساند.
به گزارش این شبکه، یگان هایی از ارتش سوریه مکان تجمع گروهای مسلح تروریست را در منطقه البویضه در حومه شهر القصیر هدف قرار دادند که در این حمله شماری از عناصر تروریست کشته و زخمی شدند.
همچنین در شهر حلب به سبب درگیری میان گروه های تروریست دربارهٔ سرقت طلاهای دزدیده شده از مردم شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند. تروریست ها نزدیک به هشتاد کیلوگرم از طلاهای مردم را در این منطق به سرقت بردند. این درگیری ها میان گروه موسوم به جبهه النصره و سرلشکر توحید رخ داد. همچنین یگان های ارتش سوریه شماری از تروریست ها را در منطقه بستان القصر شهر حلب به هلاکت رساندند.
 

آمریکا حامی اصلی تروریست ها در سوریه است

در همین حال کارشناس امور راهبردی سوری با اشاره به شکست توطئه آمریکا در سوریه تاکید کرد: آمریکا حامی اصلی گروه های مسلح تروریست در سوریه است.
سلیم حربا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سوریه در دمشق دربارهٔ شکست تروریست ها در سوریه گفت:این گروه های مسلح تروریست وابسته به القاعده، رژیم صهیونیستی و وهابی ها می باشند. این تروریست ها هیچ ارزشی ندارند و به جنایات خود در سوریه ادامه می دهند. این تروریست ها زنان و کودکان را هدف قرار می دهند.

وی دربارهٔ حمایت آمریکا از گروه های مسلح تروریست افزود: تروریسم یک پدیده ساخته شده آمریکایی است. دولت این کشور حامی اصلی تروریسم در جهان است. ساختار کنونی فعالیت های تروریستی و تخریبی در سوریه توسط رژیم های عرب خلیج فارس حمایت می گردد و آمریکا زمینه گسترش فعالیت تروریستی را در سوریه تشدید می کند.

آمریکا در سوریه شکست خورده است
رئیس مرکز مطالعات راهبردی دمشق هم تاکید کرد: توطئه آمریکا در سوریه به شکست انجامیده است.
بسام ابوعبدالله در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین از دمشق دربارهٔ تحولات سال قبل سوریه گفت: سال ۲۰۱۲ به رغم این که سال دشواری برای سوری ها بود ولی اسرار بسیاری را برای سوری ها آشکار کرد. طرح دخالت و توطئه خارجی علیه ملت سوریه با اسناد و مدارک مختلف اثبات شده است و کشورهای شرکت کننده در این بحران برای همگان معروف می باشند. طرف های منطقه ای و بین المللی که به نام دموکراسی و آزادی از گروه های مسلح تروریست در سوریه حمایت می کنند دیگر هیچ اعتباری در این کشور ندارند. ارتش سوریه توانست این طرح توطئه و تجزیه سوریه را از بین ببرد . هدف این توطئه تغییر هویت و نقش سوریه است. آمریکا مغز متفکر توطئه جاری علیه سوریه است.

وی در ادامه افزود: قطر، ترکیه و عربستان سعودی ابزار اجرای طرح های آمریکا در سوریه می باشند و از گروه های تروریست حمایت می کنند. این کشورها حمایت خود را از تروریست ها پنهان نمی کنند. همچنین گروه القاعده و دیگر سازمان های تروریستی در سوریه فعال می باشند که هیچ ارتباطی با استقرار آزادی و دموکراسی در این کشور ندارند.

 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.