جدیدترین خودروی اسپرت تویوتا وارد بازار شد

باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اِن اِچ کی نوشت :مقامات خودروسازی تویوتا این روزها تلاش می کنند نظر رانندگانی را که خودرو کالایی مصرفی نمی دانند، به خود جلب کنند. بدین منظور، مقامات تویوتا برای نخستین بار در سیزده سال گذشته از یک خودروی اسپرت رونمایی کرده اند. این خودرو که تویوتا ۸۶ نام دارد، قابلیت تنظیم و انتخاب قطعه بر اساس سلیقه افراد را دارد و رانندگان می توانند برای افزایش مهارت خود از آن استفاده کنند. تِتسویا تادا، از مهندسان برجسته ای است که سرپرستی تیم طراحی این خودرو را بر عهده داشته است.طراحی و ساخت تویوتا ۸۶ توسط تادا و تیم مهندسی وی، پنج سال به طول انجامید. این خودرو مجهز به موتور دو لیتری است که دویست اسب بخار قدرت تولید می کند. خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای اسپرت موجود در بازار بهترین عملکرد را ندارد، اما پایین بودن مرکز ثقل تویوتا ۸۶ و فرمان پذیری آن در پیچ ها، رانندگی با این خودرو را به تجربه لذت بخشی تبدیل می کند.

تِتسویا تادا می گوید راننده باید نقش اصلی را داشته باشد و نه خودرو، ما از این ایده در ساخت تویوتا ۸۶ بهره گرفتیم. تویوتا ۸۶ را می توان خودرویی با فناوری پیشرفته اندک دانست زیرا فناوری های ویژه چندانی در آن به کار نرفته است. با این وجود، ما از فناوری های خوب در خودروهای قدیمی استفاده کردیم و آنها را روزآمد کردیم تا راننده هنگام نشستن پشت فرمان واقعاً هیجان زده شود.
تویوتا بعد از دو سال تجربه سختی ها، مجدداً به دنبال تثبیت جایگاه خود به عنوان خودروساز پیشرو در دنیا است. این شرکت ژاپنی در شش ماه نخست سال ۲۰۱۲ میلادی، فروش خوبی داشته است. پرفروش ترین محصولات تویوتا همچنان پریوس به عنوان خودروی سازگار با محیط زیست و دیگر خودروهای هاچ بک با مصرف سوخت پایین هستند.

اما چه چیزی سبب شده است که تویوتا، خودروی اسپرت جدیدی را به بازار عرضه کند و چرا الان را برای چنین کاری انتخاب کرده است؟ تادا می گوید برخی می گویند علاقه مردم به خودرو کاسته شده است. تویوتا برای معکوس کردن این روند، گام هایی برداشته است، اما ما نمی توانیم این روند را متوقف کنیم. خودرو نیز به جمع کالاهای مصرفی پیوسته است. ما بزودی وارد عصری می شویم که در آن قیمت خودرو بر اساس اندازه و مصرف پایین سوخت تعیین می شود. اگر بخواهیم با این گرایش مبارزه کنیم باید ارزش های دیگری مانند رتبه یا تجربه رانندگی بهتر را در خودروها داشته باشیم و خودروهایی تولید کنیم که فقط جنبه کالای مصرفی نداشته باشند. برای دستیابی به این هدف، خودروی اسپرت بهترین گزینه است.

تادا با ایجاد تغییر در رویه گذشته خودروسازی تویوتا کوشیده است از تبدیل شدن خودروهای اسپرت به کالاهای مصرفی جلوگیری کند. این مهندس افزود خودروهای تویوتا مانند لِکسوس تنها زمانی به بازار عرضه می شوند که مجوز لازم را از نشست های سه گانه برای بررسی طراحی، دریافت کنند. تقریبا همه مدیران برجسته در این جلسه ها شرکت دارند. در این نشست ها، طراحی خودرو پیچیده تر می شود و همه مولفه های عجیب حذف می شوند. اما در این روند اغلب اوقات، ویژگی های منحصر به فرد خودرو نیز از بین می روند.
این مهندس می گوید به نظرم الگوی تجاری برای سودآوری از طریق فروش خودرو تغییر کرده است. بعد از ورشکستگی بانک لیمان برادرز، ما دریافتیم که افزایش نامحدود فروش خودرو، توهمی بیش نیست. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که باید به دنبال سود اندک برای مدت طولانی تر باشیم. رانندگان خودروی اسپرت به تجربه رخدادهای متفاوت و تعویض قطعات خودرو پس از خریداری آن علاقه دارند.
تادا، نمونه اولیه تویوتا ۸۶ را به دویست نفر از کارمندان تویوتا که خودروهای اسپرت دارند، نشان داد. محصول نهایی، نتیجه بازخورد و پیشنهادات آنها است. خودروسازی تویوتا در سه ماه نخست تولید محصول اسپرت خود، سیزده هزار دستگاه تویوتا ۸۶ فروخته (پیش فروش کرده) است، که این میزان از ارقام پیش بینی شده نیز فراتر رفته است.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.