جدیدترین روش های علمی برای زیباتر شدن

پژوهشگران ایرانی پس از سالها کار تحقیقاتی، از تاثیر سلول درمانی برای رفع مشکلات پوستی سخن می گویند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،سلول درمانی از روش هایی است که سال ها پیش پس از طی مراحل تحقیقاتی وارد چرخه درمان بیماری ها شده است. البته آمریکا و کشورهای اروپایی در این نوع درمان از ایران جلوتر هستند اما در ایران نیز نتایج تحقیقات گسترده در مورد کاربردهای درمانی سلول های بنیادی در سالهای اخیر بخوبی نمایان شده است به گونه ای که از این روش برای درمان بیماریهای مختلف استفاده می شود.
یکی از چالش های مهم حوزه سلامت یافتن راهی برای بهبود عوارض ناشی از بیماری ها و حوادث منجر به از بین رفتن یا تغییرات شدید و تخریبی در پوست طبیعی بدن است. این معضل همواره به عنوان یکی از دغدغه های جامعه علمی و تحقیقاتی مورد توجه پژوهشگران بوده است.

اکنون پژوهشگران ایرانی پس از سالها کار تحقیقاتی در این زمینه، از تاثیر سلول درمانی برای رفع این نوع مشکلات سخن می گویند.
دستاوردهای تحقیقاتی پزشکی در حوزه سلول درمانی برای رفع و مقابله با بیماریهای پوستی به نتایج قابل ملاحظه ای در مواردی مانند بیماری خطرناک لک و پیس (ویتیلیگو)، بیماری ژنتیکی EB، پسوریازیس، اسکلرودرمی و یا مواردی همچون چین و چروک، اسکار آکنه، بخیه و سوختگی ها رسیده است.

** پژوهشگاه رویان مرکز سلول درمانی در بیماری های پوستی
در ایران ،از حدود پنج سال پیش این روش درمانی برای رفع عوارض پوستی ، در پژوهشگاه رویان مورد استفاده قرار گرفته است.
دکتر امیر باجوری پزشک عمومی و پژوهشگر کلینیک پوست پژوهشگاه رویان در مورد نتایج برخی اقدامات این مرکز درمانی در این زمینه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: بخش سلول درمانی پوست پژوهشگاه رویان در چهار مورد شامل بیماری لک و پیس، برطرف کردن فرورفتگی های پوستی ناشی از بیماری سالک، آکنه، سوختگی، چین و چروک و تزریق چربی با سلول های بنیادی برای زیبایی به مراجعه کنندگان خدمات درمانی ارایه می دهد.

وی افزود: همچنین چندین طرح تحقیقاتی در این پژوهشگاه در دست اجرا است که از جمله آن می توان از طرح های تحقیقاتی در مورد بیماری های EB، پسوریازیس، اسکلرودرمی، سوختگی های حاد و تزریق چربی با سلول های بنیادی برای زیبایی نام برد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. اکو:

    خب نتایجش چی هستن؟
    کی قابل استفاده میشه این درمان ها؟
    خب این چه طرز خبر اعلام کردنه؟
    ای بابا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.