جدیدترین سرمایه گذاری سیاسی قطر در عراق

ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که قطر ۱۰ میلیارد دلار را برای تغییر روند سیاسی عراق اختصاص داده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه وطن چاپ آمریکا، ائتلاف دولت قانون فاش کرد که دولت قطر مبلغ ۱۰ میلیارد دلار را برای تغییر روند سیاسی عراق اختصاص داده است.
احسان العوادی، رئیس‌ فراکسیون “شایستگان” وابسته به ائتلاف دولت قانون در گفت‌وگویی مطبوعاتی عنوان داشت: بر اساس اطلاعات دقیقی که اخیرا به دست ما رسیده دولت قطر با اهداف طایفه‌ای مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار را برای تغییر روند سیاسی عراق اختصاص داده است.
وی همچنین فاش کرد که برخی از دولت‌های منطقه از جمله ترکیه،‌ عربستان، رژیم صهیونیستی و در راس آن‌ها قطر برای دادن رای عدم اعتماد به نوری المالکی، نخست‌وزیر این کشور پیشنهاداتی را داده‌اند.
این در حالی است که بنا به گفته العوادی طرح اعطای رای عدم اعتماد به نوری المالکی یک طرح پیشنهاد شده از سوی قطر بوده است.
العوادی همچنین عنوان داشت: گروه‌ها و احزاب سیاسی عراق در حال حاضر به دو بخش تقسیم شده‌اند بخشی که با طرح منطقه‌ای برخی از کشورها به ویژه قطر برای برکنار نوری المالکی همکاری می‌کنند و برخی دیگر با طرح ملی موافقند.
این مسئول عراقی همچنین اعلام کرد که درگیری‌ها و اختلافات میان گروه‌ها و احزاب سیاسی عراق چه در صورت غلبه طرح کشورهای مذکور بر طرح ملی و چه برعکس همچنان ادامه خواهد داشت.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.