جدیدترین فیلم اصغر فرهادی به ارشاد ارایه داده نشد

ممتازنیوز:

13910614000137 PhotoA

معاون آثار سینمایی گفت: آثاری که در خارج از کشور ساخته می‌شود اگر با ضوابط و مقررات سازمان سینمایی همخوانی داشته باشد پس از بازبینی در شورای پروانه نمایش، تایید آن بلامانع است.

«جلیل عرفان‌منش» معاون آثار سینمایی سازمان سینمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره ادعای ورایتی مبنی بر عدم نمایش فیلم‌های ساخته شده در خارج از کشور از جمله فیلم «گذشته» در سینمای ایران گفت: همچنان که قبلا هم درباره آثاری که در خارج از کشور ساخته می‌شود اعلام نظر کرده‌ام اینگونه آثار چنانچه نمایش عمومی آن در ایران با ضوابط و مقررات سازمان سینمایی همخوان باشد اکران آن پس از بازبینی در شورای پروانه نمایش و تایید آن بلامانع است.

وی در ادامه درباره نمایش فیلم‌های عباس کیارستمی مانند «مثل یک عاشق» و «کپی برابر اصل» که در خارج از ایران ساخته شده بود گفت: برخی از فیلم‌هایی که نام برده شد تاکنون به سازمان سینمایی ارایه نشده است روی هم رفته آثار خارجی اعم از آنکه کارگردانان آن ایرانی و یا خارجی باشند طبق روال ضوابط قانونی در شورای پروانه نمایش سینمای حرفه‌ای و ویدئویی توسط اعضای این شوراها بازبینی و برای اکران عمومی یا توزیع در شبکه خانگی درباره آن‌ها تصمیم گرفته می‌شود.

معاون آثار سینمایی کشور درباره ارایه فیلم «گذشته» به اداره ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای گفت: فیلم سینمایی «گذشته» تاکنون از سوی پخش کننده فیلم به اداره ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای جهت دریافت پروانه نمایش عمومی در ایران ارایه نشده است.

جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در فرانسه ساخته شده و داستان آن درباره مردی ایرانی است که همسر فرانسوی خود و دو بچه‌اش را در پاریس رها می‌کند و به ایران باز می‌گردد ولی زمانی‌که پس از چهار سال باز می‌گردد، متوجه می‌شود که همسر و دو فرزندش با مردی جوان زندگی می‌کنند.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.