جدیدترین نامزد سریع‌ترین خودروی جهان

ابرخودروی آگرا R

جدیدترین نامزد سریع‌ترین خودروی جهان

عصرخودرو : آگرا R، نمونه تازه کونیخزگ با قدرت ۱۱۴۰ اسب‌بخار می‌تواند عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را از بوگاتی ویرون سوپراسپرت بگیرد. چرخ‌های این خودرو یکپارچه و توخالی از جنس فیبرکربن است.

به نقل ازممتازنیوز، صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این ابرخودرو به ۲٫۹ ثانیه زمان نیاز دارد، پس از ۷٫۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت، در ۱۴٫۵ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتربرساعت و در ۱۷٫۶۸ ثانیه به ۳۲۲ کیلومتربرساعت می‌رسد.

این خودرو بخشی از این شتاب فوق‌العاده را مدیون چرخ‌های تازه آن است که به کمک فناوری اختصاصی کونیخزگ با نام Aircore Technology توخالی و یکپارچه از جنس فیبرکربن تهیه شده‌اند و در نتیجه این تغییر هر کدام ۵ کیلوگرم سبک‌تر از چرخ‌های قبلی هستند. تنها توسط طراحی هوشمندانه آنها ۲۰ کیلوگرم از وزن نهایی خودرو کاسته شده است.

این شرکت که پیش از این سازنده سریع‌ترین خودروهای جهان بوده، اولین‌بار در سال ۲۰۰۷ / ۱۳۸۶ اولین چرخ‌های فیبر کربنی جهان را تولید کرده که به همراه ترمزهای سرامیکی برای مدل‌های CCX و CCR استفاده ‌شدند و باعث شدند CCX به سبکترین ابرخودروی جهان تبدیل شود.

علاوه بر این یک سیستم مدیریت موتور جدید با عملکردهای تازه در نظر گرفته شده و حد نهایی دور موتور به ۷۲۵۰ تا ۷۵۰۰ دوربردقیقه افزایش پیدا کرده است. سیستم تعلیق هر دو نمونه نیز سیستم تعلیق سهقسمتی تازه‌ای خواهد بود که مختص این خودروها طراحی شده است.

یکشنبه ۲۱ خرداد   ۱۷:۳۲


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.