جدیدترین نقشه تهران از اردیبهشت ۹۳ تولید می‌شود/ تهیه نقشه ۱/۲۵۰۰۰در کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس سازمان نقشه‌برداری از تولید تازهترین نقشه شهر تهران در اردیبهشت سال ۹۳ خبر داد و گفت: از این پس نقشه شهر تهران هر سال بروزرسانی می‌شود.

 علیرضا آزموه اردلان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: آخرین نقشه شهر تهران سال ۸۸ و توسط شهرداری تهران تهیه شد اما متاسفانه شهرداری نتوانست به خوبی ادای دین کند.  
 
وی ادامه داد: برای پرواز پوشش در شهر تهران مجوز دریافت کرده‌ایم.  
 
رییس سازمان نقشه برداری گفت: تهیه نقشه ۲۵۰۰۰/ ۱ استان تهران به مدت بیست و پنج سال طول کشید و اطلاعات این نقشه در حال حاضر قابل استفاده نیست چرا که تصاویر مربوط به ۲۵ سال پیش است.
 
آزموده اردلان تصریح کرد: تهیه نقشه در مقیاس  ۲۵۰۰۰/ ۱ به سبب پوششی بودن و شامل شدن اطلاعات کل کشور الزامی است.  
 
وی افزود: لازمه تهیه این نقشه‌های پوششی حرکت هر ۵ هواپیمای تصویربرداری است که الان فقط یک هواپیما قابلیت پرواز دارد ضمن آن‌که این هواپیماهای قدیمی با مصرف سوخت بسیار و گران پرواز می‌کنند در صورتی معرض سوخت هواپیمای تازه  ۱۰/ ۱ است.
 
رییس سازمان نقشه‌برداری گفت: این تصویربرداری‌ها باید برای بازنگری سریع استفاده شود و این هنر مدیریت و برنامه‌ریزی است.  
 
آزموده اردلان تاکید کرد: توانایی سازمان نقشه‌برداری در ارایه خدمات بیشتر از میزان فعلی است و خدماتی که از طریق اداره خدمات مشتریان ارایه می‌شود یک صدم از ظرفیت سازمان است.  
 
وی با بیان این که بازنگری نقشه فرآیندی دایمی و همیشگی است، ادامه داد: متاسفانه تاکنون برنامه مدونی برای بروزرسانی نقشه‌ها نبوده که با مشورت و تایید محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور در تلاشیم طبق قانون مدون،‌تصویربرداری از کشور هر پنج سال تکرار شود.  
 
آزموده اردلان بیان داشت: متاسفانه سازمان نقشه برداری همسو با پیشرفت کشور نبوده است و باید سیستمی تعریف شود تا تغییری توسط هر بخش ایجاد شد به صورت اتوماتیک به سازمان اطلاع داده شود و این تغییرات در نقشه‌ها نیز وارد شود.
انتهای پیام


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.