جدید‌ترین روش هک با استفاده از صدای “سخت افزار‌ها”

فروردین ۱۴۰۳

روش‌های هک جاسوسی فناوری اطلاعات به تازگی راه‌های تازه و خلاقانه‌ای برای خود پیدا کرده که صدای سخت افزارهای کامپیو‌تر آخرین موارد آن است.

به گزارش خبرنگار اورژانس it ممتاز نیوز، کار‌شناسان مبارزه با هک کردن اطلاعات اخطار داده‌اند که گونهٔ تازهی از جاسوسی اطلاعات شخصی بر روی کامپیوتر‌ها با استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند به وجود آمده است. 

گفتنی است، در این روش گوشی تلفن همراه با دارا بودن دستگاه ضبط صدا می‌تواند تنها با گوش دادن به ارتعاشات cpu کامپیو‌تر از سیستم هدف جاسوسی انجام دهد. 

 بررسی‌ها نشان می‌دهند، در این روش به طور مثال فرد جاسوس اطلاعات می‌تواند تلفن همراه خود در نزدیک کامپیو‌تر و یا لپ تاپ را هدف قرار دهد و از طریق شنود محاسبات cpu کامپیو‌تر هدف بفهمد که چه عملیاتی بر روی آن سیستم صورت می‌گیرد. 

کار‌شناسان معتقد می باشند که از این طریق هکرهای اطلاعاتی می‌توانند به اطلاعاتی مانند معاملات کارت اعتباری و حتی ایمیل‌های رمز نگاری شده دست یابند. 

کار‌شناسان معتقند می باشند که بسیاری از کامپیوتر‌ها جین کار سر و صدای بسیار بسیاری از خود تولید می‌کنند که به خاطر ارتعاش بر بعضی اجزای الکترونیکی آن‌ها است و این می‌تواند اطلاعات مناسبی در اختیار هکرهای فناوری اطلاعات قرار دهند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.