جذاب‌ترین ماشین‌ها در صد‌سالی که گذشت+عکس

F12berlinetta

ماشین‌ها ممکن است که فقط وسیله‌هایی برای حمل و نقل آسانتر باشند، اما در حین حال می توانند بی نهایت جذاب هم طراحی شوند. انحنای خطوط، موتورهای قدرتمند و تجمل بیدادگرانه می توانند به اندازۀ چهره‏ای زیبا برای مردم جذاب باشند. برای همین ما لیستی از جذاب ترین ماشین ها در قرن گذشته برای شما تهیه کرده ایم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از Businessinsider ؛ در این لیست عضلۀ آمریکایی، سرعت ایتالیایی وتجمل انگلیسی را در طراحی ماشین ها به نمایش می گذاریم. ما حتی قدرت سوئدی را نیز در این لیست گنجانده ایم. بعضی از این ماشین ها در زمان عرضه چندان مورد توجه قرار نگرفتند و بعضی از ماشین ها با شکست وحشتناکی روبرو شدند. باقی آنها موفقیت دیوانه واری کسب کردند و حتی در بازار امروز نیز این موفقیت را حفظ کرده اند. اما جدا از این مساله، هر کدام از این ماشین ها پر از جذابیت و زیبایی هستند.

 ۲۰٫ Chevrolet Camaro Z28 محصول سال ۱۹۶۸ با یک موتور V8 بود که در زیر کاپوت بزرگ آن جاسازی شده بود. یک ماشین عضله‏‌ای و غول پیکر آمریکایی.

Chevrolet Camaro Z28

۱۹ . BMW Z8 یک مدل با تولید محدود بود که در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ به خیابان ها وارد شد. این ماشین که توسط Henrick Fisker طراحی شده بود، به عنوان یکی از ماشین های جیمز باند شناخته می شود.

BMW Z8

۱۸٫ Henrick Fisker، یکی از بزرگترین طراحان خودرو در حال حاضر، شرکت خودروسازی خود را در سال ۲۰۰۴ تاسیس کرد. درست است که این شرکت نتوانست در هدف خود موفق شود، اما نمی توان انکار کرد که خودروی Karma، محصول این شرکت، واقعا باشکوه است.

خودروی Karma

۱۷٫ در نوامبر ۲۰۱۲، مدل SLS AMG از شرکت مرسدس بنز برای اولین بار به نمایش در آمد. بالاترین سرعت این خودرو ۱۹۶ مایل بر ساعت است و می تواند در عرض ۳٫۵ ثانیه از ۰ به ۶۰ برسد. به علاوه موتوری دست ساز دارد که ۶۲۲ اسب بخار قدرت دارد.

مدل SLS AMG

۱۶٫ F12berlinetta سریع ترین ماشین جادۀ شرکت ایتالیایی Ferrari است. اولین ماشین این سری در نوامبر امسال به قیمت ۱٫۱۲۵ میلیون دلار به فروش رسید.

F12berlinetta

۱۵٫ یکی از جذاب ترین و گرانترین ماشین هایِ تاریخ، Ferrari 250 GTO به حساب می آید. این ماشین که از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ تولید می شد، وقتی که یک ماشین جدید بود با رقم ناچیز ۱۸۰۰۰$ به فروش می رسید. اما در سال ۲۰۱۲، یکی از ماشین های این مدل در یک مزایده با قیمت ۳۵ میلیون دلار به فروش رسید.

Ferrari 250 GTO

۱۴٫ در سال ۱۹۹۸، خودروی McLaren F1 تبدیل به سریع ترین ماشین در دنیا شد، ماشینی که موفق شد به سرعت ۲۴۳ مایل بر ساعت برسد. البته این ماشین بدرد بیرون رفتن با یک دختر نمی خورد، چرا که صندلی راننده در وسط قرار دارد و دو صندلی هم برای مسافران در دو طرف و کمی عقب تر از راننده تعبیه شده ‏اند.

خودروی McLaren F1

۱۳٫ در نمایشگاه های ماشین، معمولا از دختران برای تبلیغ ماشین ها استفاده می شود. اما Bugatti Veyron به یک مدل نیاز ندارد تا باعث جلب توجه مخاطبان شود. برعکس، وقتی که این ماشین در نمایشگاه نیویورک امسال به نمایش در آمد، یک مامور امنیتی در کنار آن ایستاده بود تا از نزدیک شدن مردم جلوگیری کند.

Bugatti Veyron

۱۲٫ Lamborghini Gallardo علاوه بر جذاب بودن، قدرت بسیار بالایی دارد. این ماشین می تواند تنها در ۳٫۴ ثانیه از ۰ به ۶۰ برسد، و بیشترین سرعت آن ۲۰۰ مایل بر ساعت است.

Lamborghini Gallardo

۱۱٫ می توان گفت که نقطۀ اوجِ سری ۹۱۱ کمپانی Porsche که درهمین ماه ۵۰ ساله شده است، تولید مدل ۹۹۳ در اواسط دهه نود بود. این آخرین خودروی Porsche بود که موتور آن از طریق جریان هوا خنک می شود.

سری 911 کمپانی Porsche

۱۰٫ در سال ۲۰۱۲، یک خودروی Ford GT40 متعلق به ۱۹۶۸ تبدیل به گران ترین ماشین فروخته شده در یک مزایده شد. این ماشین به قیمت ۱۱ میلیون دلار به فروش رسید.

Ford GT40

۹٫ با توجه به ظاهر جذاب خودروی طلایی رنگ مدل J شرکت Duesenberg، محصول سال ۱۹۳۴، عجیب است که چرا ماشین های بیشتری به این رنگ نمی بینیم. تنها ۱۲ تا از این مدل ساخته شده اند و یکی از آنها که در این عکس به نمایش در آمده امسال در مزایده با قیمت ۱٫۴۳ میلیون دلار به فروش رسید.

مدل J شرکت Duesenberg

۸٫ مدل MP4-12C Spider از شرکت McLaren در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. این ماشین از قدرت و ثباتی بی نظیر برخوردار است و می تواند در ظرف ۳٫۱ ثانیه از ۰ به ۶۲ مایل بر ساعت برسد و بالاترین سرعت آن نیز ۲۰۴ مایل برساعت است.

مدل MP4-12C Spider

۷٫ امسال، شرکت Rolls-Royce یک مدل جدید نام سری Wraith را زنده کرد. اما ما فکر می کنیم که مدل اصلی متعلق به سال ۱۹۴۷ هنوز هم جذابتر است.

سری Wraith

۶٫ ساده بگوئیم، مدل One-77 سریعترین و جذابترین خودروی شرکت Aston Martin تاکنون است. چیزی که این ماشین را جذابتر هم می کند این است که تنها ۷۷ تا از این سوپرخودروها ساخته شده است.

One-77

۵٫ Corvette به عنوان بزرگترین ماشین آمریکایی در تمام زمان ها شناخته شده است و اگر که به دومین نسل از این ماشین ها یعنی Sting Ray نگاه کنیم که در سال ۱۹۶۳ تولید شد، راحت می فهمیم که چرا اینطور است. این جذابترین ماشینی است که تابحال  شرکت Chevy عرضه کرده است.

Corvette

۴٫ Ford خودروهای Mustang بی نظیری در طی پنجاه سال گذشته ساخته است و مدل سال ۱۹۶۸ یعنی Fastback GT 390 بهترین آنها است و یک دلیل هم برای این موضوع کافی است: Steve McQueen در یکی از معروف ترین تعقیب و گریزهای سینما سوار این ماشین بود.

Fastback GT 390

۳٫ در ادامه این لیست قدرت در دست اروپایی ها است و شروع نیز با مدل ۳۰۰SL شرکت مرسدس بنز است. این ماشین از سال ۱۹۵۴ تا ۱۰۶۳ تولید می شد و در زمان خود سریعترین ماشین روز بود. مدل ۱۹۵۵ این ماشین که عکس آن را در اینجا آورده‏ایم مجهز به درب های عمودی بود که باعث معروف گشتن آن شد.

مدل 300SL

۲٫ ممکن است که One-77 زیباترین و سریعترین ماشین شرکت Aston Martin باشد، اما DB5 واقعا ماشین جذابتری است. این خودرو بی شک بهترین ماشینی بوده که جیمز باند تا بحال سوار آن شده است. تولید DB5 در سال ۱۹۶۳ شروع شد و قدرت آن در زمان خود بی شک نظیر نداشت. به طوریکه می توانست در ۸ ثانیه از ۰ به ۶۰ مایل بر ساعت برسد.

DB5

۱٫ Jaguar E-Type جذابترین ماشینی است که تابحال تولید شده است. تولید این ماشین ورزشی در سال ۱۹۶۱ شروع شد و تا سال ۱۹۷۴ نیز ادامه داشت. درست است که این ماشین به نداشتن امنیت معروف بود، اما این باعث نشد که Enzo Ferrari آن را به عنوان “زیباترین ماشینی که تاکنون ساخته شده” نشناسد.

Jaguar E-Type

برای مشاهده دیگر ماشین‌های این لیست اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

  1. ۱۲ ماشین پلیس فوق‌العاده که حاضرید برای آنها دستگیر شوید
  2. عکس های از سریال جذاب پنج کیلومتر تا بهشت
  3. بازی ماشین مسابقه جدید برای موبایل Fast Five – 2011

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.