جذب ایرانیان مقیم خارج و دو تابعیتی‌ها در دانشگاه‌ها تسهیل شد

۰۲م اسفند ،

78-28.jpg

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به آیین‌نامه پذیرش دانشجویان غیر ایرانی، گفت: با موافقت وزیر علوم، ایرانیان مقیم خارج از کشور که متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های کشور می باشند و همچنین اتباع غیر ایرانی که به سبب ازدواج با اشخاص ایرانی تابعیت ایرانی پذیرفته‌اند، باید در دانشگاه‌ها پذیرفته شوند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی بذرافشان در پنجاه و دومین گردهمایی مشترک معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه آیین‌نامه تازهی در این زمینه تصویب نشده است، تصریح کرد: به سبب جلوگیری از افزایش تعداد آیین‌نامه‌ها، آیین‌نامه پذیرش دانشجویان غیر ایرانی به این مطلب تعمیم داده می‌شود.

وی افزود: بر اساس این ماده، اتباع غیر ایرانی که به اصطلاح دو تابعیتی می باشند، یعنی به سبب ازدواج با یک فرد ایرانی، تابعیت ایرانی پذیرفته‌اند، می‌توانند در دانشگاه‌های کشور پذیرفته شوند.

بذرافشان همچنین از رونمایی سامانه شورای بررسی موارد خاص در این گردهمایی خبر داد و گفت: با افتتاح این سامانه، هر دانشجویی که درخواستی برای بررسی در شورای موارد خاص داشته باشد، می‌تواند از طریق این سامانه با پرداخت مبلغ مختصری، درخواست خود را مطرح کند و در صورت لزوم درخواست تجدیدنظر نیز کند.

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه قرار بود به بعضی از موسسات مجوزهایی برای کمیسیون موارد خاص داده شود، اظهار کرد: استان‌های منطقه ۳، قزوین، اصفهان و آذربایجان شرقی بودند که البته متاسفانه بعضی از موسسات هنوز مدرک خود را ارسال نکرده‌اند.

وی در خاتمه هدف از برگزاری این گردهمایی را آمادگی معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها برای انتخابات خرداد ماه اعلام کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.