جذب علاقمندان اعزام به فضا

۲۵فروردین۱۳،

فراخوان رییس سازمان فضایی کشور در رادیو فصلی بهار:

رییس سازمان فضایی در گفت و گو با برنامه صبح گاهی رادیو فصلی بهار با اشاره به آخرین وضعیت دو ماهواره فجر، شریف صدر و ناهید گفت: تا پایان سال جاری، پرتاب دو ماهواره فجر و شریف را در دست اقدام داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو فصلی، حمید فاضلی رییس سازمان فضایی کشور در این برنامه رادیویی  افزود: سازمان و پژوهشگاه فضایی در جهت توسعه زیر ساخت ها و برنامه های کلان فضایی  این پتانسیل را دارد تا  برای تخمین و برآورد محصولات کشاورزی جهت برنامه ریزی کشت سال آینده اقدامات تازهی در این عرصه ارائه کند. 

رییس سازمان فضایی کشور به ضرورت تاسیس پایگاه های پرتاب و  ایجاد شهرک های فضایی تاکید کرد و افزود: زیر ساخت های تکنولوژیکی برای دستیابی به فناوری های نوین پیشرفته در حوزه های مختلف، احداث پایگاه ملی پرتاب در جنوب شرق کشور، توسعه همکاری با مراکز پژوهشی دانشگاه ها، دستیابی به فناوری های پیچیده در این حوزه توسعه ایستگاه های هدایت و کنترل و پرورش نیروی انسانی متخصص در دستگاه های ذیربط با هدف توسعه این دانش از برنامه های مهم سازمان فضایی  در سال تازه  است. 

فاضلی در پایان گفت:سازمان فضایی کشور قصد دارد در آینده نزدیک امکان فضانوردی برای نوجوانان و جوانان علاقه مند به کاوشگری در حوزه فضا نوردی را فراهم کند. 

بر اساس این گفتگو ، علاقه مندان به این رشته می توانند به سازمان فضایی ایران مراجعه کنند. /ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.