جذب نیرو در رواندا برای توطئه در جمهوری دمکراتیک کنگو

یکشنبه ۲۱ خرداد – ۱۰:۴۱:۳۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- جمهوری دمکراتیک کنگو اعلام کرد شورشیان کنگویی برای ایجاد آشوب در این کشور، در رواندا اقدام به جذب نیرو کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، جمهوری دمکراتیک کنگو، رواندا را به دست داشتن در توطئه علیه این کشور متهم کرد.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی آفریک انفو، لامبر ماند Lambert Mende سخنگوی دولت جمهوری دمکراتیک کنگو دیروز (شنبه) در یک نشست خبری تاکید کرد که رواندا به عرصه دسیسه چینی نظامیان شورشی کنگویی علیه حکومت کنگو مبدل شده است. وی خاطر نشان کرد که سکوت رواندا در قبال این توطئه صلح و ثبات در منطقه دریاچه های بزرگ را به مخاطره خواهد انداخت. به گفته این سخنگوی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از نیروهایی که همراه نظامیان شورشی با دولت کنگو در جنگند، توسط یک شبکه فعال و در خاک رواندا به استخدام شورشیان در آمده اند. لامبر ماند افزود: مزدوران رواندایی پس از استخدام و طی یک دوره کوتاه آموزشی در خاک این کشور، از مرزهای رواندا و اوگاندا برای رویارویی با ارتش جمهوری دمکراتیک کنگو به خاک کنگو نفوذ می کنند. رواندا هر گونه کمک به شورشیان را رد کرده است. کیوو واقع در شرق کنگو را که در دو ماه گذشته صحنه درگیری بین نظامیان این کشور و گروه های شورشی است.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر چندی پیش در گزارشی نقش رواندا در آشوب های شرق کنگو را تایید کرد.به گفته سازمان دیدبان حقوق بشر رواندا به فرماندهان شورشیان اجازه داده اند ضمن ورود به خاک رواندا به تهیه سلاح و جذب نیرو مبادرت کنند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۰۱۰۴۱۳۲۵۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.