جذب هیات علمی تنها از طریق فراخوان و بر اساس مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بر جذب اعضای هیات علمی این دانشگاه تنها از طریق فراخوان و بر اساس مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حسین بلندی با تاکید بر اینکه هیچکسی بدون عبور از فیلترها و دستورالعمل های شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی تواند وارد دانشگاه آزاد اسلامی شود، از جذب و بورس ۴۸۰ مربی خبر داد و گفت: جذب اعضای هیات علمی تنها از طریق فراخوان و بر اساس مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اولویت با افرادی است که کارنامه فرهنگی درخشان تری داشته باشند.

وی در نهمین همایش معاونین آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ساری با بیان اینکه نباید در دانشگاه آزاد تصمیم ها از بالا به پایین صورت گیرد، گفت: ایجاد هیات امنای استانی و تصویب آن در هیات امنای مرکزی بر این مبنا استوار است.
بلندی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش نگاهمان استانی است، افزود: از امروز تصمیمات در هر استانی توسط افرادی گرفته می شود که استان را می شناسند، در آنجا حضور و مسوولیت دارند و از آنها می پرسیم که چکار کنیم که پاسخگوی نیاز بازار کار باشیم تا علاوه بر ورود به فناوریهای روز و تکنولوژی بستر آموزشی را برای همه مهیا کنیم.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان پیشانی فعالیت حوزه معاونت آموزشی اظهار داشت: این طرح درراستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه توسعه آموزش عالی باید هدفمند باشد اجرا می شود تا بر اساس نیاز آموزشی هر شهر و استان تصمیم گیری و برنامه ریزی شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی رشته های تحصیلی موجود را قدیمی دانست و اذعان داشت: تدوین رشته های جدید از برنامه های آتی است.

بلندی به اجرای طرح دانش افزایی برای همه اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت:‌واحدهای دانشگاه آزاد باید برای گروه معارف هیات علمی داشته باشند و بکارگیری استاد معارف بدون مجوز دفتر نهاد مقام معظم رهبری ممنوع است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد:‌شورای عالی نظارت متشکل از چهار کمیته آموزشی، دانشجویی، فرهنگی و پژوهشی به تصویب رسیده است که با تعیین شاخصها دانشگاه را برای ورود به عرصه‌های بین‌المللی و ارزشیابی فعال می‌کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.