جذب و سازماندهی تمام نیروهای حق التدریسی و آموزشیاران کشور/ نیروی بلاتکلیف نداریم

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘ حمیدرضا حاجی بابایی ‘ عصر دوشنبه در نشستی با فرهنگیان استان اردبیل در کارگاه سند تحول بنیادین افزود: با ساماندهی نیروهای شرکتی ، حق التدریسی و نهضتی ها و نیز ارتقای جایگاه دفترداران شان معلم را بالا بردیم و توانسته ایم حق و حقوق معلمان را احیا کنیم.

وی در زمینه مشکل بیمه فرهنگیان بازنشسته نیز گفت: با همکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و پرداخت حق سهم تعیین شده از سوی آنها به یقین بیمه طلایی بازنشستگان که چند ماهی است، متوقف شده دوباره به جریان می افتد.

وی به تمام بازنشستگان قول داد با حل مشکل از طرف وزارت تعاون ، کار و رفاه ، بیمه طلایی بازنشستگان برقرار شده و حق و حقوق آنها صیانت شود.

حاج بابایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ۲۷ خرداد ماه پنج هزار معلم ماموریت می یابند تا در تهران زیر نظر مولفین کتاب پایه دوم و ششم ابتدایی آموزش های مورد نظر را بگذرانند.

وی افزود: این مدرسین با بازگشت به استان های خود برای ۵۰ هزار معلم دوم و ششم ابتدایی کلاس های آموزشی برگزار می کنند که ۷۰ درصد این کلاس ها و دوره ها در تابستان برگزار شده و ۳۰ درصد باقیمانده نیز در طول سال تحصیلی برگزار می شود.

وی گفت: ۶۰ هزار معلم نیز پارسال در دوره های آموزشی از طریق اینترنتی شرکت کرده اند و در شش ماه گذشته نیز به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه اطلاع رسانی ها در زمینه تغییر نظام آموزشی انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به برداشت غلط برخی از رسانه ها از انتشار مطالب مغایر با اهداف آموزشی افزود: ما اعلام نکردیم که در اول متوسطه دیگر مردودی نخواهیم داشت بلکه تلاش می کنیم نظام اول متوسطه را نیز همانند نظام آموزشی سال دوم و سوم سالی واحدی کنیم که دانش آموزان تنها در دروس رفوزه شده می توانند در تابستان و شهریورماه امتحان داده و قبول شوند.

حاج بابایی در این کارگاه همچنین از افتتاح سه هزار مدرسه تا هفته دولت امسال در کشور خبر داد.

۷۱۲۴/۵۹۴/۵۳۰ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۳۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.