جذب یک میلیارد دلار از منابع صندوق انرژی در طرح های نفت و گاز

خبرگزاری پانا : مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت : شرکت نفت مناطق مرکزی ایران طی یکسال اخیر، موفق به جذب بیش از یک میلیارد دلار از منابع صندوق انرژی به طرح های توسعه ای میادین نفت و گاز شده است.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نفت ،مهدی فکور؛ از جذب بیش از یک میلیارد دلار سرمایه از محل صندوق انرژی، طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: جذب ۴۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق انرژی در برنامه سال ۹۰ شرکت نفت مناطق مرکزی پیش بینی شده بود، اما این شرکت موفق شد طی سال گذشته، ۷۰۰ میلیون دلار از این منابع را جذب کند.

وی ادامه داد: در مجموع طی یکسال اخیر، یک میلیارد دلار از منابع صندوق انرژی جذب شده است و این رقم تا پایان امسال به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

فکور همچنین از پایان طراحی فاز اول طرح ساخت پالایشگاه برای میادین گازی دی و سفیدزاخور خبر داد و در خصوص توسعه میادین نفتی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اظهار داشت: میادین سروستان و سعادت آباد با هدف تولید روزانه ۱۵ هزار بشکه در فاز اول، در آستانه راه اندازی قرار دارند که نفت این میادین به پالایشگاه شیراز ارسال و جایگزین نفت خام ارسالی از گچساران خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، برنامه تولید گاز این شرکت در فصل زمستان را ۳۱۸ میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و گفت: دغدغه ما توربین های ایستگاه تقویت فشار گاز نار بود که خوشبختانه تعمیرات توربین چهارم این ایستگاه نیز پایان یافت و تامین گاز مردم در زمستان با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.

به گفته فکوردر بخش تولید نفت نیز هم اکنون توان تولید شرکت روزانه ۱۹۵ هزار بشکه است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.