جذب ۱۲ هزار نیروی جدید برای توسعه کادر مالیاتی کشور

۲۷م آذر ،

رییس کل سازمان امور مالیاتی از جذب ۱۲ هزار نیروی جدید در سازمان مالیاتی کشور خبر داد و گفت : هنوز ۴۰ درصد از مشمولین مالیات برارزش افزوده وارد فرآیند اجرای این قانون نشده‌اند .

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از شادا، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست سالانه رؤسای سازمانهای امور اقتصادی و دارایی و مدیران کل امور مالیاتی استانهای کشور ضمن با اشاره به جذب ۱۲ هزار نیروی جدید در این سازمان افزود: یکی از اقداماتی که در راستای اصلاح ساختار و نیروی انسانی و هم سو با طرح جامع مالیاتی درحال انجام است ایجاد اصلاح و تغییرات در سطح سازمانی، ایجاد تحول در فرآیندها و تغییر آرایش نیروی انسانی است.

وی افزود: این تحول در سه سطح انجام می شود که در سطح فرآیندها با بازبینی و بازتعریف فرآیند امور، به منظور افزایش سرعت، دقت و صحت کارها نسبت به کوتاه تر شدن فرآیندها اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود:در بخش نیروی انسانی متخصص که دغدغه چندین ساله سازمان امور مالیاتی کشور بود نیز با کسب اختیارات قانونی از ریاست جمهوری و معاونت نیروی انسانی آن نهاد، قرار شد براساس اصول ۱۲۶ و ۱۲۷ قانون اساسی نسبت به جذب نیروی انسانی لازم برای اصلاح ساختار و ترمیم منابع انسانی سازمان اقدام لازم انجام گیرد.

عسکری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تاکنون و طی ۵ مرحله اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، فقط ۶۰ درصد از مؤدیان مشمول این مراحل، تاکنون وارد چرخه اجرای قانون شده اند، گفت: براساس تحلیل‌‌های انجام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور هنوز ۴۰ درصد از مشمولین مالیات برارزش افزوده وارد فرآیند اجرای این قانون نشده اند که باید با رصد دقیق امور و تحقق عدالت مالیاتی این دسته از مشمولین نیز تحت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار گیرند.

وی درخصوص روند پیشرفت طرح جامع مالیاتی نیز گفت: از ۶ فاز تعریف شده برای این طرح تاکنون پنج فاز انجام شده و هم اکنون در فاز پنج آن هستیم.

وی افزود: تمام ماژول های مربوط به این فاز، فارسی سازی و بومی سازی شده و پس از قرار گرفتن در کنار هم امکان تست کامل این فاز محقق خواهد شد.

وی مرحله نهایی این فاز را یک و ماه نیم دیگر اعلام کرد و گفت: انشاء اله از نیمه دوم سال آینده نیز فاز ششم که فاز پایانی طرح است، انجام پذیرفته و بهره برداری از این پروژه در سطح ملی محقق می شود.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

آگهی استخدام
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.