جرایم ورود به محدوده زوج و فرد در روز ۱۲ دی بخشیده شد

۲۵م دیماه ،

جرایم ورود به محدوده زوج و فرد در روز ۱۲ دی بخشیده شد

رئیس پلیس راهور ناجا از بخشیده شدن جریمه‌های ثبت شده در روز اول اجرا ورود به محدوده طرح زوج و فرد در ۱۲ دی ماه خبر داد.

به نقل از فارس، سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری صبح امروز به خبرنگاران گفت: طرح سراسری کردن زوج و فرد از جلوی در منازل اقدامی مقطعی برای کاهش آلودگی هوا از طرف کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران است و مأموران راهور در شهر تهران در ۷۵۰ نقطه از شهر اقدام به اجرای این طرح می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در اولین روز اجرای طرح زوج و فرد از در منازل که در ۱۲ دی ماه انجام شد بنابر تصمیم فرمانده ناجا و با بررسی‌های انجام شده کلیه جریمه‌های طرح زوج و فرد سراسری در این روز از سابقه رانندگان به سبب احتمال اطلاع نداشتن رانندگان از اجرای این طرح پاک می‌شود.

سردار مؤمنی همچنین افزود: این طرح در راستای کاهش آلودگی هوا در سطح شهر تهران اجرا می‌شود و نیاز به همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و مردم را دارد.

سردار مؤمنی در خصوص شماره‌گذاری خودروها در سال تازه گفت: طبق مصوبه سال ۸۴ هیئت دولت قرار شد از سال ۸۴ استاندارد یورو ۲، در سال ۸۹ استاندارد یورو ۳،‌ در سال ۹۱ استاندارد یورو ۴، در خصوص تولید خودروها و عرضه سوخت رعایت شود که برای اجرای این مصوبه دو بار توسط دولت به دستگاه‌ها فرصت داده شد و قرار شده از سال ۹۲ سوخت با استاندارد جهانی یورو ۴ عرضه شود و از شماره‌گذاری خودروهای تازه فاقد استاندارد یورو ۴ جلوگیری کنیم که این امر برای پلیس مطلوب است و این مصوبه را اگر هیئت دولت تأخیری در آن نیندازد قطعا اجرا خواهیم کرد.

سردار مؤمنی بار دیگر از مردم درخواست کرد که حتما با همکاری در اجرای طرح زوج و فرد و استفاده نکردن از خودروهای تک سرنشین گامی برای کاهش آلودگی هوای تهران بردارند.

دوشنبه ۲۵ دى   ۱۱:۵۷

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.