جریمه سنگین به خاطر همکاری با ایران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

دویچه بانک (بانک آلمان) تایید نمود که اداره نظارت بر امور مالی آمریکا خواستار اطلاعات شفاف درباره معاملات این‌بانک با ایران شده‌است. آمریکا بانک‌آلمانی را در ماه اوت امسال به همکاری با ایران متهم نموده بود.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز،به نقل از بازار خبر ،حدود سه‌ ماه پس از متهم شدن به نقض تحریم‌های آمریکا و انجام معاملات غیرقانونی با جمهوری اسلامی، “دویچه بانک” رسما تایید نمود که تحقیق درباره این موضوع آغاز شده است. بزرگ‌ترین موسسه مالی آلمان در گزارش تفسیریی که روز سه‌شنبه (۳۰ اکتبر) منتشر نمود نوشت که اداره نظارت بر امور مالی آمریکا از مسئولان این بانک‌ خواسته‌اند که اطلاعات مربوط به معاملات قبل خود با ایران را در اختیار این نهاد قرار دهند.
 
 
این بانک آمادگی خود را برای همکاری با مقامات آمریکائی اعلام نموده است. در ماه اوت امسال از دویچه بانک و چند بانک بزرگ دیگر خواسته شده بود که اسناد معاملات مالی خود با ایران را در اختیار دادستانی ایالت نیویورک قرار دهند.
 
 
در همان وقت روزنامه نیویورک تایمز، به نقل از مقامات آمریکائی نوشت که شعبه دویچه بانک در آمریکا از سال ۲۰۰۸ میلادی همهی معاملات مالی خود با مشتریان ایرانی را قطع نموده، با این‌حال این بدگمانی وجود دارد که این بانک در کنار چند بانک بزرگ دیگر قانون تحریم آمریکا را نقض نموده است.
 
 
قانون تحریم معاملات بانکی به ایران محدود نمی‌شود، بلکه کشورهای سودان، کره شمالی و سوریه را نیز در بر می‌گیرد. در ماه اوت امسال، یک سخنگوی دویچه بانک به “نیویورک تایمز” گفته بود که این بانک از سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفته است از عقد معاملات تازه با مشتریان خود از این چهار کشور اجتناب کند. درباره معاملات کومرتس بانک با ایران هم تحقیق می‌شود.
 
 
بررسی معاملات دویچه بانک در چارچوب تحقیقاتی صورت می‌گیرد که اداره‌های نظارتی آمریکا از سال ۲۰۰۹ میلادی درباره موسسات مالی بین‌المللی آغاز نموده‌اند. این تحقیقات نشان می‌دهد که بعضی از موسسات مالی در انتقال پول به بانک‌های ایرانی مشارکت داشته‌اند.
 
 
اگر ثابت شود که دویچه بانک قانون تحریم‌های آمریکا را نقض نموده، مجازات مالی سنگینی در انتظار این بانک خواهد بود. “دویچه بانک” ‌بزرگترین موسسه مالی آلمان است. بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این موسسه کار می‌کنند و سود خالص آن در سال ۲۰۱۱ به حدود ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو (برابر حدود ۶ میلیارد دلار) رسیده است.
 
 
تا کنون بانک‌های متهم به نقض تحریم‌های آمریکا برای متوقف نمودن روند محاکمات طولانی و پرهزینه‌ی خود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به آمریکا پرداخته‌اند. آخرین نمونه بانک بریتانیایی “استاندارد چارترد” بود که پرداخت ۳۴۰ میلیون دلار جریمه را پذیرفت.
 
 
علاوه بر دویچه بانک، اداره نظارت بر امور مالی آمریکا پیش‌تر تحقیق درباره معاملات “کومرتس‌ بانک” و “هیپو فرآینز بانک” آلمان را نیز آغاز نموده‌اند. در ماه اوت امسال هیپو فرآینزبانک که مرکز آن در شهر مونیخ است، تایید نمود که برای تسهیل تحقیقات مقامات آمریکائی، با آن‌ها همکاری می‌کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.