جریمه سنگین در انتظار رانندگان الکلی و معتاد

۲۷م اسفند ،

جانشین رییس پلیس راهور از آغاز به کار تیم‌های کنترل تست سلامت رانندگان در استان‌ها خبر داد و گفت: در سال جاری از ۳۴ هزار راننده تست الکل و اعتیاد گرفته شد که تنها ۶ درصد این تست‌ها مثبت بود.

خبرگزاری مهر: جانشین رییس پلیس راهور از آغاز به کار تیم‌های کنترل تست سلامت رانندگان در استان‌ها خبر داد و گفت: در سال جاری از ۳۴ هزار راننده تست الکل و اعتیاد گرفته شد که تنها ۶ درصد این تست‌ها مثبت بود.

سردار موسی امیری دیروز در مراسم آغاز به کار تیم‌های کنترل تست سلامت رانندگان اظهار کرد: برای اولین بار است که در تاریخ این پلیس برای یک کد تخلف که بیشترین جریمه را نیز دارد، گشت‌های ویژه‌ای راه‌اندازی می‌شود.

 افرادی که تحت تاثیر الکل و مواد مخدر رانندگی پرخطر می‌کنند به ۲۰۰ هزار تومان جریمه، ۶ ماه ضبط گواهینامه و معرفی به مرجع قضایی محکوم می‌شوند. ضمن اینکه برای خودروهای شخصی ۱۰ نمره و خودروهای عمومی نیز ۲۰ نمره منفی در نظر گرفته می‌شود.

کاهش سرعت مجاز در ۵ بزرگراه تهران همچنین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: سرعت مجاز در پنج بزرگراه تهران از امروز بیست کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد.

 سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد به سبب شیب غیراستاندارد و عدم دقت رانندگان بیشترین حوادث ترافیکی و واژگونی در اتوبان‌های تهران متعلق به پنج بزرگراه است، افزود: این بزرگراه‌ها شامل شهید باکری، شهید صیاد شیرازی، امام علی (ع)، یادگار امام (ره) و شیخ فضل‌الله نوری می باشند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حد مجاز سرعت در آنها کاهش می‌یابد. به نقل از رییس پلیس راهور پایتخت، تابلوهای این بزرگراه‌ها نیز اصلاح شده و حد مجاز سرعت در آنها ۸۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.