جزئیات جلسه و توافقات اعضای خانه سینما با محمود احمدی نژاد / این تازه‌ترین اخبار از آن چیزهایی است که تا به حال پنهان نگه داشته شده است

شنبه, ۰۱ مهر ساعت ۰۲:۰۶ کافه سینما

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۱

+ ۰

دیدار اعضای خانه سینما با رئیس جمهور یکی از اتفاقات مهم سینمای ایران در ماه‌های اخیر بود. جلسه‌ای که ظاهراً خروجی نداشت و چند روز بعد از آن وزارت ارشاد با تأکید بر تعطیلی خانه سینما آب پاکی را روی دست جامعه اصناف سینمایی ریخت. این البته ظاهر ماجراست و طبق شنیده‌های ما ملاقات با محمود احمدی نژاد خروجی‌های دیگری هم داشته و تاکنون رسانه‌ای نشده است. خروجی‌هایی که شاید در آینده باعث از سرگیری فعالیت خانه سینما در کوچه سمنان شود.

به گزارش کافه سینما به نقل از بانی فیلم جلسه ۱۸ نفره اعضای خانه سینما با محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی ۲۱ شهریور ماه برگزار شد. نشستی که روسای صنوف خانه سینما، بعضی از اعضای هیأت مدیره و تعدادی از اعضای شورای عالی سینما در آن شرکت داشتند و سینماگرانی چون فرهاد توحیدی، محمدمهدی عسگرپور و فرشته طائرپور در خصوص مشکلات بوجود آمده در خانه سینما سخنرانی کردند. در نهایت نیز رئیس جمهور نقطه نظرات‌اش را درباره خانه سینما عنوان کرد. گفته می‌شود در این نشست دو توافق اساسی صورت گرفته تا شاید جامعه اصناف سینمایی دوباره فعالیت‌شان را از سر بگیرند. 

توافق اول استعفای دسته جمعی هیأت مدیره فعلی خانه سینماست. موردی که سال گذشته نیز در مقطعی که وزارت ارشاد ‌ مقابل خانه سینما قرار گرفته بود مطرح شد اما به دلیل عدم ضمانت اجرایی آن، هیچ‌گاه تحقق نیافت. با استعفای دسته‌ جمعی هیأت مدیره فعلی، مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل خواهد شد تا اعضای جدید با رأی‌گیری انتخاب شوند.

توافق دوم تغییر اساسنامه خانه سینماست. یعنی اساسنامه فعلی کنار گذاشته شود و اساسنامه‌ای جدید با حضور ۶ نماینده از خانه سینما و یک نماینده از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته شود. شاید نماینده‌ای از سوی رئیس جمهور نیز ناظر بر نگارش اساسنامه جدید باشد. این اساسنامه باید در نهایت مورد تأیید شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد. در این میان ظاهراً ۶ نماینده خانه سینما انتخاب شده‌اند که اسامی آنها از این قرار است: فرهاد توحیدی، تقی علیقلی زاده، همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری، علی دهکردی و ابراهیم مختاری. گفته می‌شود این افراد از سوی هیأت مدیره خانه سینما انتخاب شده‌اند، در حالیکه طبق قوانین، نمایندگان خانه سینما برای نگارش اساسنامه باید توسط مجمع عمومی فوق‌العاده انتخاب شوند.

اساسنامه قبلی، سال ۸۶ زمانیکه رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما بود توسط سینماگرانی چون ابراهیم مختاری، جواد طوسی، عزیزا… حاجی مشهدی، محمد سریر، علیرضا ریسیان و مرتضی رزاق کریمی بازنویسی شد. این افراد از طریق مجمع عمومی انتخاب و جمع بندی نهایی با حضور رضا میرکریمی و خندان وکیل خانه سینما انجام شده بود.

این دو توافق، مهم‌ترین خروجی جلسه اعضای خانه سینما با محمود احمدی نژاد بوده است. توافقاتی که البته تاکنون رسانه‌ای نشده و به نظر می‌رسد روزنه‌هایی تازه برای بازگشایی مجدد خانه سینما با چراغ سبز دولت دهم باشد.

khanecinema

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.