جزئیات ربوده شدن دختر ۴ ساله از داخل پاساژ فاش شد

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

رییس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی غرب استان تهران و فرمانده انتظامی شهریار، جزئیات ربوده شدن «سارینا»ی ۴ ساله را که چندی پیش از داخل پاساژی در شهرک اندیشه ربوده شده بود را فاش نمود.

به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ سید نقی افتخاری رییس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی غرب استان تهران ، در تشریح این خبر با بیان این که در ساعت ۱:۵۰ ظهر ۱۱ آبان ماه خانواده‌ای سراسیمه و مضطرب به کلانتری ۱۶ اندیشه مراجعه نمودند، گفت:‌ اعضای این خانواده در حالی که به شدت مضطرب بودند اعلام نمودند که دختر ۴ ساله آنان «سارینا» از داخل یکی از پاساژهای این منطقه به طرز مشکوکی مفقود شده است.
رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان این که به توجه به حساسیت موضوع و نوع گزارش تفسیری دریافتی بلافاصله تیم ویژه‌ای برای پیگیری این موضوع تشکیل شد، گفت: کارآگاهان پلیس بلافاصله محل‌های احتمالی را که به نظر می‌رسید این دختر در آن مناطق وجود داشته باشد، مورد واکاوی قرار داده و حتی معابر ورودی و خروجی شهرک اندیشه را نیز مورد کنترل و ایست بازرسی قرار دادند. 
وی با بیان این که با توجه به همهی اقدامات صورت گرفته در مورد یافتن هرچه سریعتر این دختر ۴ ساله، اقدامات به ثمر نرسید گفت: کارآگاهان در مرحله بعدی جست و جوی این دختر تصاویر انتشار یافته وی را در همهی مناطق اندیشه منتشر نمودند. 
افتخاری با بیان این که یک روز پس از انتشار یافتن تصویر «سارینا» در منطقه اندیشه یک راننده تاکسی با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ، پرده از راز ربوده شدن «سارینا» برداشت، گفت: این راننده تاکسی که به سبب ترس از یکی از تلفن‌های عمومی شهر اندیشه تماس گرفته بود، در اظهارات خود اعلام نمود که در ۱۱ آبان ماه زنی را از فاز یک اندیشه سوار خودروی خود نموده و جلوی پاساژی که «سارینا» از داخل آن ربوده شده بود پیاده نموده و پس از مدتی این زن جوان به همراه دختربچه‌ای که بعدا مشخص شد «سارینا» است به یک مجتمع مسکونی منتقل نموده است. 
افتخاری با بیان این که پس از اظهارات این راننده تاکسی، شناسایی وی در دستور کار کارآگاهان پلیس فرماندهی انتظامی غرب استان تهران قرار گرفت، گفت: سرانجام این فرد شناسایی و برای اظهارات بیشتر خود به فرماندهی انتظامی شهریار دعوت شد. 
وی با بیان این که این فرد در اظهارات خود عنوان نمود که این زن جوان پس از انتقال سارینا به خودرو، در مقابل یک مجتمع مسکونی پیاده شده است، گفت: با حضور ماموران پلیس در محل مجتمع، مشخص شد که این مجتمع ۱۸۶ واحد مسکونی دارد. 
افتخاری با بیان این که کارآگاهان با تحقیقات گسترده و فنی دریافتند که در شش واحد مسکونی این مجتمع شش زن به تنهایی زندگی می‌کنند گفت: حلقه تحقیقات کارآگاهان تنگ تر شد و آنان پس از بررسی‌های فنی و پلیسی دریافتند که ۵ زن تنها که در مجتمع‌ها زندگی می‌کردند هیچ نقشی در ماجرای ربوده شدن «سارینا» ندارند. 
فرمانده انتظامی شهریار با بیان این که سر نخ‌های کارآگاهان پلیس به زنی ۳۸ ساله به نام طیبه که در یکی از واحدهای مسکونی این مجتمع به تنهایی زندگی می‌کرد رسید، گفت: در حالی که همهی سرنخ‌ها نشان از نقش این زن در ماجرای ربوده شدن طفل ۴ ساله داشت اما این زن پاسخگوی تماس‌های ماموران پلیس نبود و درب واحد مسکونی خود را برای ماموران باز نمی‌کرد که با هماهنگی‌های نهایی و ویژه با دادستان شهریار حکم ورود ماموران به واحد مسکونی این زن اخذ و ماموران توانستند به واحد مسکونی طیبه ورود نمایند.
افتخاری با بیان این که این ماموران پس از حضور در واحد مسکونی این زن دریافتند که وی به همراه دختری ۴ ساله که بسیار شبیه «سارینا» بود در حال گفت‌وگو و بازی است گفت: خانواده «سارینا» برای شناسایی وی به محل دعوت شدند که این خانواده طفل ۴ ساله خود را مورد شناسایی قرار دادند. 
افتخاری با بیان این که تحقیقات نشان داد که «طیبه» با وجود ۳۸ سال سن تا کنون سه بار ازدواج ناموفق داشته است گفت:‌این فرد در اظهارات اولیه خود عنوان نمود که از همسر سوم خود دارای دختربچه‌ای است اما همسر وی اجازه ملاقات به او را نمی‌دهد.
افتخاری با بیان این که این فرد در اظهارات خود عنوان نمود که «طیبه» مدعی شده است که در روز اتفاق چهره زیبای «سارینا»، توجه وی را جلب و اقدام به ربودن وی از داخل پاساژ نموده است، گفت: در حال حاضر تحقیقات از این زن ادامه دارد و متهم با قرار قانونی در اختیار زندان است. 

فرمانده انتظامی شهریار افزود: پرونده برای تحقیقات بیشتر و همچنین تعیین انگیزه تامه متهمه در اختیار کاراگاهان پلیس آگاهی شهریار قرار دارد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.