جزئیات قیمت نهاده‌های کشاورزی/ ارزانی در کار نیست


جزئیات قیمت نهاده‌های کشاورزی/ ارزانی در کار نیست

۱۶:۴۶ (شنبه ۱۳ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

در حالی که دولت با تامین اعتبار و تعیین مباشران توزیع از ماه گذشته درصدد پائین آوردن قیمت‌ نهاده‌ها است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که همچنان قیمت ها با نافرمانی قصد پایین آمدن ندارند.

 بررسی قیمت‌ نهاده‌های بخش کشاورزی دو ماه فروردین و اردیبهشت سال جاری نشان می‌‌دهد، همچنان تعداد زیادی از نهاده‌های موثر در تولید سیر افزایشی قیمت دارند.

این گزارش حاکی است کنجاله سویا داخلی و خارجی در ماه اردیبهشت نسبت به فروردین افزایش ۱۲ درصدی را تجربه کرده است. هر کیلوگرم کنجاله سویا در ماه فروردین  ۱۲ هزار و ۳۴۵ ریال بوده که در اردیبهشت به ۱۳ هزار و ۸۰۶ ریال رسیده است. همچنین کنجاله سویای خارجی نیز از ۱۲ هزار و ۴۲۱ ریال فروردین به ۱۳ هزار و ۹۲۵ ریال در اردیبهشت افزایش یافته است.

براساس این گزارش همچنین مکمل گوشتی در اردیبهشت‌ به قیمت ۱۹ هزار و ۹۶۰، تفاله چغندر ۵ هزار و ۲۲۹، کنجاله تخم پنبه بهشهر ۷ هزار و ۷۳۹، کنجاله تخم پنبه علی‌آباد ۷ هزار و ۵۴۴ ، سبوس برنج ۲ هزار و ۶۷۸، دان آماده تخمگذار ۶۰۹۰، دان آماده گوشتی ۷۲۴۹ و مکمل دامی ۱۱ هزار و ۵۰۰ ریال عرضه شده که نسبت به فروردین افزایش قیمت داشته است.

همچنین برخی از نهاده‌ها مانند ذرت داخلی و خارجی، جو داخلی و خارجی، گندم، مکمل تخم‌گذار، گاه گندم، سبوس گندم، ملاس  کنسانتره دامی نیز با کاهش جزئی قیمت مواجه بوده است.

ماه گذشته در پی افزایش افسارگسیخته قیمت نهاده‌های دامی در کشور که افزایش قیمت گوشت و مرغ و مواد پروتئینی را در کشور باعث شد دولت با اختصاص اعتبار و تعیین مباشران توزیع در صدد کاهش قیمت است. بطوری که طبق تفاهمنامه وزارت صنعت با اتحادیه دامداران سراسری ۳۰۰ هزار تن کنجاله سویا، ذرت و جو قرار است در کشور توزیع شود و همچنین طبق تفاهمنامه با اتحادیه سراسری به میزان نیاز دامداران علوفه دامی قرار است توزیع شود تا به گفته نماینده تولیدکنندگان قیمت شیر به کیلویی ۶۳۰ تومان کاهش یابد.

.

.

.

.

.

.

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.