جزئیات مرگ چهار کارگر/ انباشت گاز متان در معدن عامل اصلی انفجار طبس

۲۸م آذر ،

عبدالله‌زاده با اشاره به اتفاق امروز در معدن زغال‌سنگ مطرح کرد

نماینده مردم طبس در مجلس، انباشت گاز متان در انتهای تونل معدن و جرقه را عامل اصلی انفجار امروز در معدن زغال‌سنگ این شهر عنوان کرد.

محمدعلی عبدالله‌زاده نماینده مردم فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اتفاق ریزش معدن زغال‌سنگ در طبس گفت: متاسفانه این اتفاق بین ساعات هفت و نیم تا هشت صبح رخ داده که نهایتا منجر به کشته شدن ۴ نفر از کارگران معدن و حبس شدن ۴ تن دیگر از کارگران معدن شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه جسد یکی از کارگران از معدن خارج شده، ابراز امیدواری کرد که چهار کارگر حبس شده در این معدن در سلامت باشند.

نماینده مردم فردوس طبس و سرایان در مجلس با بیان اینکه این معدن متعلق به بخش خصوصی بوده که در زمینه استخراج زغال سنگ فعالیت می کرده است، اظهار داشت: به احتمال زیاد این انفجار به سبب انباشت گاز متان درانتهای تونل و بر اثر جرقه صورت گرفته باشد اما علل و عوامل وقوع اتفاق همچنان در دست بررسی قرار دارد و گروه‌های امداد در حال امدادرسانی و نجات جان سایر کارگران محبوس شده در این معدن می باشند.

وی همچنین در خصوص وضعیت ایمنی معادن و کارگرانی که در این بخش فعالیت می کنند، نیز اظهار داشت: در معادنی که بعنوان زیرمجموعه وزارت صنعت معدن وتجارت در حال فعالیت می باشند با وجود وسعتشان معمولا از سطح بالاتری از ایمنی برخوردار می باشند و سنسورهای حساسی در آنها تعبیه شده که چنانچه تراکم گاز از حد مجاز بیشتر باشد اجازه ورود کارگران به معدن داده نمی شود، اما در معادن متعلق به خصوصی سطح ایمنی پایینتر بوده و متاسفانه نظارتی نیز بر کنترل ایمنی آنها وجود ندارد.

گفتنی است معدن زغال سنگ یال شمالی در شهرستان طب صبح امروز(سه شنبه) منفجر شده که بر اثر آن چهار کارگر کشته و چهار نفر دیگر ناپدید شدند.

به گفته مسئولان، اقدامات امدادرسانی از زمان وقوع اتفاق همچنان در حال انجام است.

شایان ذکر است حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به انفجار در داخل معدن زغال سنگ تیم عملیات امداد و نجات هلال احمر در محل حضور یافتند و پس از اقدامات اولیه جهت ورود به معدن اجساد ۴ تن از معدنچیان را به خارج از معدن انتقال داده و همچنان کار پیگیری برای یافتن ۴ مفقودی این اتفاق ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به نبود میزان کافی اکسیژن در داخل معدن و تولید گاز در آن خاطر نشان کرد: به سبب نبود اکسیژن کافی در معدن و استنشاق گازهای موجود احتمال کشته شدن ۴ مفقودی نیز وجود دارد.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.