جزئیاتی از حضور سلفی‌های بوسنی و هرزگوین در سوریه

فروردین ۱۴۰۳

۷۰۰ هزار سلفی جنگجوی بوسنی و هرزگوین از طریق خطوط هوایی «سارایوو» به سوریه اعزام شده‌اند و در درگیری‌های اخیر منطقه حسکه نیز ۹ نفر از آنها کشته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران از ابتدای درگیری‌های سوریه تعداد ۷۰۰ هزار نفر از سلفی‌های جنگجوی بوسنی، هرزگوین از طریق خط هوایی «سارایوو» به استانبول به گروه های جبهه النصره و امارت اسلامی شام پیوسته‌اند.

طبق اطلاعات کسب شده تاکنون تعداد ۵۲ نفر از این سلفی‌ها در مناطق مختلف سوریه کشته شده‌اند. در درگیری‌های اخیر منطقه حسکه تعداد ۹ نفر از سلفی‌های بوسنیایی کشته شده‌اند.

ورود سلفی‌ها به بوسنی از ابتدای درگیری‌های مسلمانان بوسنی با صرب‌ها آغاز شد و به مدت ۵ سال اقامت و ازدواج با دختران بوسنیایی، حضور خود را در بوسنی محکم و ماندگار کردند.

پس از حضور گسترده آمریکایی‌ها در بوسنی و پس از انعقاد قرارداد صلح «دیتون» سلفی های جنگجو بدون هیچ‌گونه محدودیتی به فعالیت‌های خود ادامه دادند و از پشتیبانی‌های مادی عربستان و امارات برخوردار بوده اند.

تاکنون بیش از دهها هزار سلفی از ۲۹ کشور جهان به سوریه اعزام شده‌اند و جنایات وحشتانکی از قتل، ربایش، حملات انتحاری، گردن زدن و اعدام‌های دسته جمعی شهروندان سوری مرتکب شده‌اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.