جزئیات‌وام به‌ خانه‌های بالای ۱۲سال +جدول

۰۸ام بهمن ،

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن جزئیات میزان و نحوه پرداخت تسهیلات خرید به واحدهای مسکونی بالای ۱۲ سال ساخت را اعلام کرد.

به گزارش ممتازنیوز، اردشیر بیژنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حداکثر میزان تسهیلات پرداخت شده از محل حساب صندوق پس انداز مسکن و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در صورت رعایت ضوابط و مقررات این حساب برای واحدهای مسکونی با جواز ساخت ۱۲ سال ۲۰ میلیون تومان، ۱۳ سال ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ۱۴ سال ساخت ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، خانه‌های ۱۵ سال ساخت ۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، خانه‌های ۱۶ سال ساخت ۱۵ میلیون تومان و به ترتیب تا خانه‌های ۲۰ سال ساخت که ۱۰ میلیون تومان وام داده می‌شود.

 
وی افزود: به این ترتیب سقف مبلغ تسهیلات به ازای افزایش هر سال ساخت واحدهای مسکونی، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که بر این اساس، حداکثر میزان تسهیلات پرداختی برای واحدهای مسکونی دارای جواز ساخت ۲۰ ساله، ۱۰ میلیون تومان است.

 
وی گفت: پیش از این برای خانه های بالای ۱۲ سال ساخت به صورت طبیعی وام ۱۰ میلیون تومانی از سوی بانک مسکن داده می‌شد ولی در مواقع خاص و براساس گزارش‌های موردی و طی سلسله مراتب اداری در بعضی مواقع تا سقف ۲۰ میلیون تومان نیز وام داده می‌شد ولی این کار به صورت موردی و براساس مجوزهای خاص ارائه می‌شد.

 
وی ادامه داد: با روش تازه مجوزهای موردی در این رابطه لغو شده و هیچ مجوزی در این رابطه داده نمی‌شود و از این پس همه شعبات ما براساس این قانون عمل می کنند.

 
در همین زمینه نادر قاسمی، رییس اداره کل طرح و برنامه، اعلام کرد: به منظور افزایش رضایتمندی متقاضیان، اعطای تسهیلات خرید مسکن به واحدهای مسکونی بالای ۱۲ سال ساخت از تاریخ اول بهمن ماه ، امکان پذیر شد.

 
قاسمی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای مسکونی افزود: میزان تسهیلات فروش اقساطی مسکن به واحدهای غیرنوساز و غیر دست اول از محل حساب صندوق پس انداز مسکن، اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و نیز حساب پس انداز مسکن جوانان برای واحدهای مسکونی بالای ۱۲ سال ساخت، محاسبه می‌شود.

 
رییس اداره کل طرح و برنامه ادامه داد: مزیت این روش آن است که تفاوت سقف و کف تسهیلات در بازه زمانی ۸ سال (۱۲ تا ۲۰ سال) برای تمامی قشرهای جامعه در همه شهرها به صورت تدریجی کاهش می‌یابد.

 
وی تصریح کرد: حداکثر تسهیلات پرداختی برای حساب جوانان بر اساس مقایسه سقف‌های تعیین شده سالیانه و با توجه به تاریخ افتتاح حساب، مدت سپرده‌گذاری و شهر پلاک معرفی شده، محاسبه و پرداخت خواهد شد.

 
رییس اداره کل طرح و برنامه اضافه کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعب بانک مسکن در سراسر کشور مراجعه کرده و یا با مرکز مشاوره و اطلاع رسانی بانک مسکن به شماره ۶۱۰۸۸ تماس بگیرند.

 
جدول سال ساخت و مبلغ تازه وام مسکن

 

سال ساخت مبلغ وام
۱۲ ۲۰ میلیون تومان
۱۳ ۱۸ میلیون و ۷۵۰
۱۴ ۱۷ میلیون ۵۰۰
۱۵ ۱۶ میلیون ۲۵۰
۱۶ ۱۵ میلیون
۱۷ ۱۳ میلیون و ۷۵۰
۱۸ ۱۲ میلیون و ۵۰۰
۱۹ ۱۱ میلیون ۲۵۰
۲۰ ۱۰ میلیون تومان

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.